O εμβληματικός frontman των Iron Maiden, Bruce Dickinson, σε δηλώσεις του για λογαριασμό του aviationweek.com, επισήμανε κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα σχετικά με το πώς αντιλαμβάνεται την έννοια του πελάτη και του οπαδού, αλλά και για τις ομοιότητες της ενασχόλησής του με την αεροπορική εταιρεία Cardiff Aviation και τη μουσική.
Εκτός του ότι είναι ένας από τους κορυφαίους frontmen που έχει γνωρίσει η μουσική, ο Bruce είναι πιλότος και επιτυχημένος επιχειρηματίας στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, με εμπειρία στο πιλοτάρισμα Boeing 737 και 757, επιβλέποντας όλες τις επιχειρηματικές κινήσεις της Cardiff Aviation.
Ο Bruce Dickinson παρομοίωσε τη ζωή της μπάντας κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας με μια αεροπορική εταιρεία συντήρησης και επισκευής, σαν την Cardiff Aviation της οποίας ηγείται:
Λοιπόν, ο κόσμος του rock ‘n’ roll είναι πραγματικά ενδιαφέρων, όταν είμαστε σε περιοδεία δουλεύουμε πάντα με το ρολόι, να βρεθούμε στη σκηνή, να στήσουμε τον εξοπλισμό μας. Ξεκινάει όλο αυτό από τις 7 το πρωί και τελειώνει αργά… Το show μπορεί να τελειώσει στις έντεκα το βράδυ, αλλά μέχρι τη 01:00, τα οχτώ με δέκα φορτηγά με τον εξοπλισμό μας φορτώνονται και… ρολάρουν. Στις 07:00 το επόμενο πρωί, έχουμε την ίδια διαδικασία. Αυτό το επαναλαμβανόμενο πρόγραμμα που το δουλεύουμε σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή, είναι το ίδιο με τη λειτουργία μιας εταιρείας συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών (σαν την Cardiff Aviation)! Αυτό που αποκόμισα δουλεύοντας σαν πιλότος, είναι ότι αυτού του είδους οι εταιρείες ήταν πάντα ακριβές και καθυστερούσαν στη δουλειά τους. Επομένως, αυτό που έμαθα ζώντας το rock ‘n’ roll και πετώντας, ήταν να μην γίνω σαν αυτές τις εταιρείες όταν έφτιαχνα τη δικιά μου, αλλά να είμαι πιο ευέλικτος.
Σχετικά με την άποψή του για τους οπαδούς και τους πελάτες στο χώρο της μουσικής, αλλά και στον επιχειρηματικό τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται, ο Bruce σημείωσε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα που αναδεικνύουν τον, γενικότερο, τρόπο σκέψης του:
Το να μετατρέψεις τους οπαδούς σε πελάτες ή το αντίθετο, έχει γίνει πλέον σαν ένα είδους σλόγκαν στο χώρο μας. Κατέληξα στο να κάνω και εγώ κάποιες τέτοιες συζητήσεις… εταιρικού ενδιαφέροντος, όλοι λατρεύουν αυτήν την ιδέα, το πώς να μετατρέψεις έναν πελάτη σε οπαδό! Ο τρόπος που εγώ το αντιλαμβάνομαι, έτσι όπως εγώ το θέτω, πάει κάπως έτσι… Εγώ μισώ τους πελάτες. Οι άλλοι μου λένε πως πρέπει να τους προσέχω, αλλά εγώ τους απεχθάνομαι, γιατί οι πελάτες μια μέρα μπορεί να σε αφήσουν. Αν όμως έχεις μια καλή σχέση με κάποιον, τη γυναίκα σου, το συνεργάτη σου, τον οποιονδήποτε, όταν θα έχεις κάποια διαφωνία δεν θα σηκωθείς να φύγεις. Γιατί; Γιατί ποντάρεις σε αυτό το δέσιμο. Μόνο έτσι μπορείς να εφαρμόσεις τη μακρόπνοη στρατηγική σου. Να αναπτύξεις δηλαδή σχέσεις φιλίας! Αν είναι φίλοι σου και έχετε μια καλή σχέση, όταν τα γ…σεις όλα, το ίδιο θα κάνουν και αυτοί και εσύ! Πρέπει πάντα να δουλεύεις με το σωστό πνεύμα… Δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο κάνω business ή συνεργάζομαι με ανθρώπους, είναι το πώς χτίζω μια μακροπρόθεσμη αξία, αυτό σημαίνει σχέση, αυτό θα πει εμπιστοσύνη!
Επίσης, διαβάστε εδώ, ποιους τραγουδιστές εκτιμά περισσότερο ο μύθος των Maiden.