Eluveitie – Evocation II – Pantheon

Evocation II - Pantheon / Εξώφυλλο
Evocation II - Pantheon / Εξώφυλλο

Δισκογραφίας συνέχεια για τους Ελβετούς Eluveitie με τον όγδοο δίσκο της μπάντας, με τίτλο ‘Evocation II – Pantheon’, να βρίσκεται πλέον στα χέρια μας και να έχει δημιουργήσει ταυτόχρονα μεγάλες προσδοκίες αλλά και αγωνία στο κοινό του συγκροτήματος. Προσδοκίες γιατί μιλάμε για ένα από τα ποιοτικότερα συγκροτήματα της folk metal, από το οποίο όλοι περιμένουμε να διατηρήσει ψηλά τον πήχη αλλά και να τον περάσει, και αγωνία για το πώς θα καταφέρει να αναπληρώσει δισκογραφικά την απώλεια τριών από τα μέλη του που αποσχίστηκαν και δημιούργησαν τους -εξαιρετικούς- Cellar Darling.

Η αλήθεια είναι πως όταν ένα συγκρότημα χάνει την τραγουδίστριά του, κινδυνεύει να χάσει και ένα μεγάλο μέρος της δημοφιλίας του, ειδικά όταν αυτή ακούει στο όνομα Anna Murphy. Η Murphy δεν ήταν απλά η γυναικεία φωνή των Eluveitie, αλλά μια εμβληματική προσωπικότητα και στυλοβάτρια της μπάντας που ενώ δεν είχε πάντα την μερίδα του λέοντος στα φωνητικά, το κοινό την είχε συνδέσει άρρηκτα -και όχι άδικα- με τους Ελβετούς. Με την ίδια να αποτελεί λοιπόν παρελθόν, ο κλήρος της αντικατάστασης της έπεσε στην πρωτάρα Fabienne Erni, η οποία, ευτυχώς για όλους, διαθέτει φωνητικές δυνατότητες και χροιά και κάπως έτσι οι απώλειες από την αποχώρηση της Murphy περιορίζονται στο ελάχιστο, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα σε όλη τη διάρκεια του ‘Evocation II – Pantheon’.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά και συνολικά στον δίσκο. Αρχικά πρέπει να τονιστεί πως το ‘Evocation II – Pantheon’ είναι ένα ακουστικό άλμπουμ. Αυτό σημαίνει πως απουσιάζουν πλήρως οι παραμορφώσεις στις κιθάρες, οι κραυγές στα φωνητικά είναι σπάνιες, ενώ δίνεται έμφαση κυρίως στα παραδοσιακά ακουστικά όργανα, όπως οι γκάιντες, η φλογέρα, η άρπα, το χέρντι γκέρντι και αρκετά ακόμα που μόνο ένα πολύ επιδέξιο και έμπειρο αυτί θα μπορέσει να εντοπίσει.

Σε περίπτωση επίσης που κάποιος δεν είναι μυημένος στη μουσική των Eluveitie, πρέπει να τονιστεί πως το συγκρότημα έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία να γράφει κομμάτια στην νεκρή γλώσσα Gaulish, που επικρατούσε στην ευρύτερη περιοχή της Γαλλίας, πριν αυτή εκρωμαϊστεί, ενώ παράλληλα πολλά από τα τραγούδια του αναφέρονται στο πάνθεον των θεοτήτων των Κελτών. Το ‘Evocation II – Pantheon’ είναι η απόλυτη ενσάρκωση των παραπάνω, γραμμένο αποκλειστικά στα Gaulish και με κάθε κομμάτι να αποτελεί μια ξεχωριστή επίκληση σε έναν από τους προαναφερθέντες Θεούς.

Μπορεί το ‘Evocation II – Pantheon’ να μην αποτελεί ένα τυπικό άκουσμα, ακόμα και για τους σκληροπυρηνικούς φίλους των Eluveitie -καθώς όπως είπαμε είναι ένας ακουστικός δίσκος- κάτι που ίσως ξενίσει όσους είναι συνηθισμένοι σε σκληρότερα ακούσματα, ωστόσο μιλάμε για έναν αριστουργηματικό άλμπουμ. Η υλοποίηση, η δομή και η εμπνεύσεις του, δύσκολα θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, με τη μουσική πανδαισία να ξεκινά από το πρώτο δευτερόλεπτο και να μην σταματά να συνεπαίρνει τον ακροατή μέχρι το τέλος του τελευταίου κομματιού. Τα ορχηστρικά κομμάτια είναι μαεστρικά τοποθετημένα μέσα στον δίσκο, ενώ η μαγευτική φωνή της Fabienne Erni, έρχεται μόνο όταν πρέπει, έτσι ώστε να μην διακόπτει, αλλά να συμπληρώνει αυτό το πολύ ξεχωριστό μουσικό ταξίδι.

Αν επιλέξετε να ακούσετε διάσπαρτα κομμάτια -μην το κάνετε- από το ‘Evocation II – Pantheon’ πιθανώς να απογοητευτείτε, αφού θα χάσετε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της μαγείας του. Αν ψάχνετε έναν δυνατό metal δίσκο, στα πρότυπα μιας τυπικής δουλειάς των Eluveitie, ίσως θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές πριν πατήσετε το play. Αν όμως είστε θετικοί στο να φορέσετε τα ακουστικά σας και να χαθείτε για 53 λεπτά σε ένα μουσικό ταξίδι σε άλλες εποχές, κουλτούρες και γλώσσες, τότε το ‘Evocation II – Pantheon’ είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε. Τώρα αν όλοι όσοι θα θέλαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, δύσκολα θα γεμίζαμε ένα διώροφο λεωφορείο, δεν είναι πρόβλημα των Eluveitie, οι οποίοι υποσχέθηκαν έναν αριστουργηματικό ακουστικό δίσκο και μας τον παρέδωσαν στο ακέραιο, μαζί με μαθήματα για το πώς φτιάχνεται ένας τέτοιος.