Η ροκ έπεσε από την κορυφή για πρώτη φορά!

Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που, σύμφωνα με την εταιρεία σχετικών αναλύσεων Nielsen Music, το hip-hop/R&B σαν είδος ξεπέρασε σε «κατανάλωση» το rock στις ΗΠΑ!

Αναλυτικότερα στοιχεία δείχνουν ότι η ευρύτερη κατανάλωση μουσικής αυξήθηκε κατά 12,5% στις 636,65 εκατομμύρια μονάδες συγκριτικά με τις περσινές των 566,1 εκατομμυρίων.

Τα εν λόγω νούμερα συνυπολογίζονται από πωλήσεις δίσκων καθώς και από πωλήσεις μεμονωμένων κομματιών και streams, τόσο οπτικών όσο και ηχητικών.

Το hip-hop/R&B συγκεκριμένα, σαν είδος, αντιπροσωπεύει το 24,5% της γενικότερης μουσικής κατανάλωσης στις ΗΠΑ την περσινή χρονιά. 7 εκ των 10 δημοφιλέστερων δίσκων άνηκαν στο συγκεκριμένο δίσκο, με την υψηλότερη θέση να κατακτάει το πολυσυζητημένο ‘DAMN.’ του Kendrick Lamar στο #2, με συνολικές πωλήσεις (φυσικές πωλήσεις δίσκων καθώς και ψηφιακές) να φτάνουν τον αριθμό των 2.747 εκατομμυρίων μονάδων.

Επιπλέον, το είδος είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνο για αύξηση της τάξης του 59% στο on-demand music streaming στις ΗΠΑ, μιας και 9 στους 10 καλλιτέχνες από αυτά τα δύο είδη ήταν οι πιο «πολυstreamαρισμένοι» καλλιτέχνες του έτους.

Αναλυτικά ακολουθεί λίστα με τις πωλήσεις των top 10 δίσκων στην Αμερική του 2017:

Καλλιτέχνης-Τίτλος Άλμπουμ-Αντίτυπα

1      Ed Sheeran           ÷ (Divide)          2,764,000
2      Kendrick Lamar     DAMN.               2,747,000
3      Taylor Swift          Reputation         2,336,000
4      Drake                   More Life           2,227,000
5      Bruno Mars           24K Magic         1,626,000
6      Post Malone          Stoney              1,564,000
7      Migos                   Culture              1,438,000
8      The Weeknd         Starboy              1,408,000
9      Soundtrack          Moana                1,254,000
10    Khalid                  American Teen    1,220,000

Πέραν των προαναφερθέντων καλλιτεχνών, ονόματα που βρέθηκαν εκτός λίστας, όπως αυτά του Future και του Eminem, βρέθηκαν σε δισκογραφικό top 10 κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Στην μουσική επικαιρότητα, ολοένα και πληθαίνουν οι φωνές (κυρίως από τον χώρο της rock/metal) που υποστηρίζουν ότι, ακόμα και αν «το ροκ δεν είναι νεκρό, σίγουρα ξεκουράζεται κάπου» και έχει δώσει τα ηνία της επαναστατικότητας που την χαρακτήριζε κάποτε στο hip-hop.

Πέραν των πρόσφατων δηλώσεων του Bono, καθώς και κάποιων παλαιότερων δηλώσεων διά στόματος Steven Wilson, Lars Ulrich καθώς και μελών των Avenged Sevenfold, ο Roger Daltrey των The Who είχε να πει τα εξής:

Το λυπηρό είναι ότι η rock έχει φτάσει σε αδιέξοδο… Οι μόνοι που μιλάνε για πράγματα τα οποία έχουν σημασία είναι οι ράπερς, η πλειοψηφία της pop είναι ανούσια και αδιάφορη.

Η διείσδυση (και απορρόφηση των καλύτερων στοιχείων) της hip-hop στη rock φαίνεται τα τελευταία έτη από μικρά και διάφορα γεγονότα:

Δύο καλλιτέχνες που άκουγε ο David Bowie για τον τελευταίο δίσκο του, ‘Blackstar’, και εν τέλει κατέληξαν βασικές επιρροές του, ήταν ο Kendrick Lamar και οι Death Grips.

Ένα εκ των ανερχόμενων αστέρων του είδους ονόματι Lil Uzi Vert, έχει ως καλλιτεχνικό είδωλο και βασική επιρροή τον Marilyn Manson, στον οποίο μάλιστα έχει τόση αγάπη που αποτελεί τον μοναδικό λογαριασμό που ακολουθεί στο Instagram (παρά τους σχεδόν 6 εκατομμύρια followers του).