ADVERTISING

Κανένα remix στον ήχο του ‘…And Justice For All’ για την deluxe έκδοσή του

All about that bass
Metallica - ...And Justice For All / Εξώφυλλο
Metallica - ...And Justice For All / Εξώφυλλο

Το 1988 οι Metallica κυκλοφόρησαν το ‘…And Justice For All’, ένα άλμπουμ που γνώρισε τεράστια επιτυχία τόσο από την πλευρά των κριτικών όσο και από αυτή των οπαδών τους. Τώρα, 30 χρόνια αφού ανέβηκε στα ράφια, ετοιμάζεται μια επανακυκλοφορία του ιστορικού άλμπουμ σε deluxe έκδοση η οποία θα περιλαμβάνει κατά πάσα πιθανότητα διάφορα b-sides και demos ή εναλλακτικές εκτελέσεις αγαπημένων τραγουδιών, θα απογοητεύσει όμως αυτούς που περίμεναν μια κάποια επεξεργασία στον ήχο.

Εδώ και αρκετά χρόνια οι φανς παραπονιούνται για το mixing του άλμπουμ και πιο συγκεκριμένα για τον τρόπο που τα ντραμς και το μπάσο μοιάζουν να χάνονται και να μην ακούγονται σωστά. Ο Steve Thompson που έκανε το μιξάζ του άλμπουμ μαζί με τον Michael Barbiero, μίλησε για την περίεργη αυτή περίπτωση και για το πώς το μπάσο κατέληξε τόσο θαμμένο:

Την πρώτη μέρα ήρθε ο Lars με φωτογραφίες από ένα σεταρισμένο EQ που έδειχνε πώς ήθελε να ακούγονται τα ντραμς του. Οπότε είπα στον Barbiero, «Michael, δούλεψε με τον Lars και φτιάξε τα ντραμς για να ακούγονται όπως τα θέλει και μόλις το κάνεις ενημέρωσέ με».

Οπότε πετυχαίνει τον ήχο που ήθελε ο Lars και όταν το άκουσα εγώ ο ίδιος είπα «ακούγεται σκατά». Οπότε έδιωξα τους πάντες από το δωμάτιο και ξεκίνησα να αλλάζω διάφορα, να ανεβάζω τις κιθάρες και να ανεβάζω το μπάσο επειδή το μπάσο έδενε τόσο τέλεια με τις ρυθμικές κιθάρες του Hetfield.

Όταν ήμουν έτοιμος για ακρόαση, μπαίνει μέσα ο Lars, ακούει για 15 δευτερόλεπτα και μου λέει να το κλείσω. Έπειτα με ρωτάει «τι απέγινε ο ήχος των ντραμς μου;» και εγώ νομίζω του απάντησα «είσαι σοβαρός;».

Έτσι λοιπόν έπρεπε να κάνω τον ήχο όπως πριν, έτσι όπως άρεσε στον Lars και δεν άρεσε καθόλου σε μένα. Μου λέει «βλέπεις το μπάσο; Θέλω να το κατεβάσεις 5 ή 6 ντεσιμπέλ». Τον ρώτησα γιατί και μου απάντησε «απλώς κατέβασέ το». Οπότε το κατέβασα σε σημείο που με το ζόρι το άκουγες και συνεχίζει «ωραία, τώρα κατέβασέ το λίγο ακόμα». Και θυμάμαι πως εκείνη τη στιγμή γύρισα στον James και εκείνος απλώς σήκωσε τα χέρια του στον αέρα και είπα «καλά, γιατί να το κάνεις αυτό;».

Ο Thompson αναφέρθηκε και στην επερχόμενη deluxe επανέκδοση του άλμπουμ:

Συνέβαλα στην επετειακή έκδοση του “…And Justice For All”, τους έστειλα μερικές φωτογραφίες και κάποια outtakes, αλλά δεν έχουν καμία επιθυμία να μιξάρουν ξανά το άλμπουμ. Θέλουν να κρατήσουν τον ήχο όπως είναι.

[…]

Έχει περάσει τόσος καιρός εξάλλου και προσωπικά έχω δεχθεί αρκετή κριτική επειδή όλοι θεωρούν πως είναι δικό μου σφάλμα. Υποθέτω βέβαια πως μου αναλογεί μερίδιο ευθύνης επειδή γράφει το όνομά μου, λέει πως το μιξάζ έγινε από μένα και τον Barbiero.

Αλλά θυμάμαι πως όταν οι Metallica μπήκαν στο Rock And Roll Hall Of Fame, μας πήραν μαζί τους για να είμαστε μέρος της φάσης και θυμάμαι ότι καθόμουν με τον Lars και ο Lars ουσιαστικά ήρθε και μου είπε «Steve, τί φάση με το μπάσο στον δίσκο;». Μου έκανε όντως αυτήν την ερώτηση και απλώς είπα «οκ, τα παρατάω».


Metallica – …And Justice For All: Η ιστορία πίσω από κάθε κομμάτι

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.