Θα ήταν, άραγε, δυνατό να φανταστούμε τα Χριστούγεννα, δίχως τις καθιερωμένες εορταστικές μελωδίες που τα συνοδεύουν; Για την Mariah Carey και το ‘All I Want For Christmas is You’ η απάντηση είναι σίγουρα αρνητική και αφορά τόσο συναισθηματικούς, όσο και οικονομικούς λόγους. Συγκεκριμένα, το κλασικό τραγούδι της συνιστά το δώρο που εξακολουθεί να αποφέρει θεαματικά έσοδα για τους δημιουργούς του, αλλά και την εταιρεία που το παρήγαγε.
Άλλωστε, τα τεκμήρια μιλούν από μόνα τους. Την προηγούμενη χρονιά, η κύρια ηχογράφηση της εκδοχής του τραγουδιού της Mariah Carey, αναπαράχθηκε 2,181 εκατομμύρια φορές μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βάσει αυτού, λογικό επόμενο ήταν και να επέλθουν σχεδόν 51.000 λήψεις του κομματιού, που περιλαμβάνουν τόσο την ακουστική εκδοχή του, όσο και την αισθητοποίησή του στο ομώνυμο video clip.
Συνολικά, επομένως, υπολογίζεται ότι ο εν λόγω συνδυασμός από αναπαραγωγές και downloads απέδωσε κέρδη 1,8 εκατομμυρίων δολαρίων στο πεδίο της Βόρειας Αμερικής, επιβραβεύοντας την Mariah Carey και την εταιρεία που την εκπροσωπεί, Sony Music, για την επιτυχία ενός τραγουδιού το οποίο, πλέον, έχει αναμφίβολα αποκτήσει την τιμητική ιδιότητα του διαχρονικού.
Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν απλώς το 59,2% των πωλήσεων του ‘All I Want For Christmas is You’. Κατά συνέπεια, εάν επιχειρήσουμε να εξετάσουμε τη δημοφιλία του φαινομένου σε παγκόσμια κλίμακα, τα στατιστικά δεδομένα προβάλλουν ακόμη πιο εντυπωσιακά.
Σαφέστερα, εκτιμώντας τα 85.000 downloads του τραγουδιού και 1,15 δισεκατομμύρια streams, το Billboard πιθανολογεί ότι, για το έτος 2022, η Mariah Carey εισέπραξε περισσότερα από 5,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα χρήματα που καταβλήθηκαν για την αξιοποίηση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας απέδωσαν άλλα 3,2 εκατομμύρια δολάρια.
Περαιτέρω, από τα έσοδα της κύριας ηχογράφησης, το Billboard υπολογίζει ότι τα πνευματικά δικαιώματα της Mariah Carey μεταφράζονται οικονομικά σε 1,86 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που θα συνεπαγόταν για τη Sony κέρδος 3,44 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ίδιο ισχύει και για την εξαργύρωση των ευσήμων που αποδόθηκαν στη μουσικό για τη δημιουργία του τραγουδιού, χάρη στα οποία κατέστη πλουσιότερη κατά 1,5 εκατομμύριο δολάρια.
Η εκτίμηση αυτή δεν περιλαμβάνει τα έσοδα από τις όποιες οικονομικές συμφωνίες έγιναν για τα χριστουγεννιάτικα τηλεοπτικά αφιερώματα και τα soundtracks από αυτά τα αφιερώματα, τα οποία είναι πιθανότατα πολύ προσοδοφόρα.
Σύμφωνα με το Songview, περίπου 125 ερμηνευτές το έχουν διασκευάσει, ενώ η βάση δεδομένων Mechanical Licensing Collective αναφέρει ότι έχει αντιστοιχίσει το τραγούδι σε πάνω από 25.000 ηχογραφήσεις.
Οπωσδήποτε, λοιπόν, τα παραπάνω δεδομένα ενισχύουν την εκ των προτέρων γενικώς διαμορφωμένη αντίληψη για την βιομηχανία της ποπ μουσικής, που, ενσαρκώνοντας στην κυριολεξία τον βιομηχανοποιημένο ρόλο της, λειτουργεί με όρους κόστους- κέρδους, δράττοντας την ευκαιρία να κεφαλαιοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο οτιδήποτε αφορά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.