Metallica – Load: Η ιστορία πίσω από κάθε κομμάτι

Metallica - Load
Metallica - Load

Metallica – Load: Αφιέρωμα στον έκτο δίσκο τους

Βρισκόμαστε στο έτος 1996 και οι Metallica βρίσκονται στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της thrash metal σκηνής.

Το Black Album μπορεί να απείχε ήδη πέντε χρόνια, αλλά οι περιοδείες μόλις είχαν τελειώσει και ο πιο εμπορικός δίσκος στην ιστορία της μπάντας είχε αρχίσει να καθορίζει τον ήχο τους στις συνειδήσεις των θαυμαστών.

Το Load άρχισε να γράφεται στις αρχές του 1995 στο υπόγειο στούντιο του Lars Ulrich και από εκεί μεταφέρθηκε στα The Plant Studios στα οποία θα δούλευαν για περίπου έναν χρόνο τα 30(!) demos που είχαν ηχογραφήσει.

Ενώ αρχικά η μπάντα είχε κατά νου να κυκλοφορήσει ένα διπλό άλμπουμ, άρχισε να τους δυσαρεστεί η ιδέα πως θα πρέπει να περάσουν τόσες ώρες στο στούντιο κι έτσι τα 14 κομμάτια που ήταν πλήρως ολοκληρωμένα από τα demo, συμπεριλήφθηκαν στο Load και από τα υπόλοιπα, που δεν είχαν ακόμα τελειοποιηθεί, γεννήθηκε ο διάδοχός τουReload, έναν χρόνο αργότερα.

Παρότι τελικά δεν ευδοκίμησε η ιδέα του διπλού άλμπουμ, πρόκειται για έναν δίσκο χορταστικό αφού είναι ο μεγαλύτερος σε διάρκεια που έχει κυκλοφορήσει η μπάντα και διαρκεί περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά.

Το Load είναι ένα ιδιαίτερο άλμπουμ για την τότε πορεία των Metallica, αφού μπορεί το Black Album να είχε οριακά thrash χαρακτήρα, στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση ο χαρακτήρας αυτός αποτινάχτηκε πλήρως.

Η μπάντα είχε πλέον κουραστεί να γράφει στο ίδιο στυλ και θέλησε να εξερευνήσει διαφορετικά μουσικά μονοπάτια, πράγμα που μπορούν να μαρτυρήσουν οι δηλώσεις του James Hetfield:

Την περίοδο που κάναμε το ‘Load’, το να γράφω αυτού του είδους τα πράγματα δεν ήταν πλέον κάτι ενδιαφέρον για μένα.

Κανείς μας δεν έγραφε έτσι και όταν συνθέτεις κάτι, είναι σαν να λες μια ιστορία σχετικά με το πώς νιώθεις.

Ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον για μας, εκείνη την περίοδο, να δημιουργούμε μπερδεμένες μελωδίες και παράφωνα πράγματα απ’ το να παίζουμε γρήγορα.

Γεγονός στο οποίο συμφώνησε και ο Kirk Hammett προσθέτοντας:

Έχουμε ήδη αποδείξει στο κοινό μας ότι μπορούμε να το κάνουμε αυτό.

Θέλω να πιστεύω πως πρέπει να φυλάμε πολύτιμο χώρο στους δίσκους μας για πράγματα που δεν έχουμε ξανακάνει.

Πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά για όσο αυτό μας δημιουργεί το αίσθημα της πρόκλησης και της δημιουργικότητας.

Η αλλαγή ρότας σε heavy και hard rock ύφος δεν ήταν απλά θέμα αισθητικής. Δεν έγραφαν απλώς λιγότερο heavy riffs, δεν προσπαθούσαν να μην παίζουν τόσο γρήγορα, αλλά για πρώτη φορά στην ιστορία τους οι Metallica άλλαξαν το κούρδισμα για όλα τα κομμάτια του δίσκου.

Ο Kirk Hammett είχε δηλώσει χαρακτηριστικά:

Άρχισα να κουρδίζω σε E-flat για κάτι riffs που ηχογραφούσα επειδή “αντέγραφα” πολλά πράγματα του Hendrix.

Προσπαθούσα να καταλάβω τα solo του Jimi Hendrix, του Stevie Ray Vaughan και των Thin Lizzy και όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες κούρδιζαν σε E-flat.

Έτσι, πολλά από τα δικά μου riffs ήταν σε E-flat και όταν ο James τα άκουγε και προσπαθούσε να τα τραγουδήσει, του άρεσε.

Metallica – Load: Το εξώφυλλο

Μια ιδιάζουσα περίπτωση είναι και το εξώφυλλο του δίσκου, που είναι έργο του φωτογράφου Andres Serrano και φέρει τον τίτλο Semen and Blood III.

Πρόκειται για μία φωτογραφία που δημιουργήθηκε από βοδινό αίμα και το σπέρμα του Serrano, συμπιεσμένα ανάμεσα σε δύο κομμάτια plexiglass.

Το συγκεκριμένο artwork είναι μια αμφιλεγόμενη επιλογή πράγμα που εκφράστηκε και από τους ίδιους τους Metallica, αφού ο Kirk Hammett και ο Lars Ulrich ήταν ένθερμοι υποστηρικτές του, ενώ από την άλλη πλευρά ο James Hetfield ας πούμε ότι δεν συμφωνούσε και πολύ:

Δεν είμαι μεγάλος θαυμαστής αυτού του τύπου και των διαστροφών του.

Υπάρχει η τέχνη και μετά υπάρχουν και κάτι αρρωστημένοι καριόληδες και αυτός είναι ένας απ’ αυτούς.

Στον Lars και στον Kirk, ωστόσο, άρεσε πολύ η εικόνα και ας πούμε ότι ενέδωσα.

Τα τραγούδια και οι στίχοι

Αφού λοιπόν αναφέραμε κάποια γενικά χαρακτηριστικά του δίσκου που σήμανε μια νέα εποχή για τους Metallica, ας κάνουμε μια βουτιά στα ενδότερά του με σκοπό να μάθουμε κάποια πράγματα παραπάνω για το κάθε κομμάτι ξεχωριστά.

Ain’t My Bitch

Πατάς το play να ακούσεις τον δίσκο και ξαφνικά κάτι εκρήγνυται! Είναι το Aint My Bitch, που σημάνει την έναρξη ενός ξεκάθαρα διαφορετικού, ηχητικά, δίσκου που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την δυναμική των προκατόχων του.

Παρότι το εν λόγω κομμάτι έγινε γρήγορα μέρος των setlists των Metallica, έχει να παιχτεί σε συναυλία από το 1998.

Αρχικά επικρατούσε μια σύγχυση σχετικά με την θεματολογία του τραγουδιού καθώς η λέξη “bitch” έκανε πολλούς να πιστέψουν πως αναφέρεται σε κάποιο γυναικείο πρόσωπο.

Ύστερα όμως ο Hetfield θέλησε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα λέγοντας πως το “bitch” είναι μεταφορά για τη λέξη “problem” κι έτσι οι Metallica μας δηλώνουν μ’ αυτό το τραγούδι πως απλώς δεν νοιάζονται!

Headstrong
What’s wrong?
I’ve already heard this song before
You arrived, but now it’s time to kiss your ass goodbye

Dragging me down
Why you around?
So useless
[Όλοι οι στίχοι]


2X4

Στο δεύτερο κομμάτι του δίσκου μας καλωσορίζει ο Lars Ulrich.

Το τραγούδι αυτό παίχτηκε live πριν καν κυκλοφορήσει ο δίσκος, ωστόσο έχει να ενταχθεί στις setlists από το 2000.

Το νόημα πίσω από τους στίχους λέγεται πως είναι η άσχημη κατάσταση του να καταφεύγεις στην βία ως λύση.

I’m gonna make you, shake you, take you
I’m gonna be the one who breaks you
Put the screws to you, yeah, my way
Yeah, come on and come on, come and make my day
Make my day

Got some hell to pay, I steal your thunder
The joy of violent movement, pulls you under
Bite the bullet, well hard
Yeah, but I die harder, so go too far
Too far
[Όλοι οι στίχοι]


The House Jack Built

Ακούγοντας το The House Jack Built νιώθεις πως ακούς μια μπάντα που είναι σίγουρη γι’ αυτό που κάνει, πράγμα το οποίο από τη μία είναι λογικό γιατί εκείνη την περίοδο οι Metallica είχαν ήδη μεγάλη καριέρα στην πλάτη τους, από την άλλη ωστόσο δείχνουν να υποστηρίζουν με τον καλύτερο τρόπο την νέα τροπή στην μουσική τους.

Το The House Jack Built είναι ανάμεσα στα τέσσερα κομμάτια του δίσκου που δεν έχουν παιχτεί ποτέ live όπως και μία από τις περιπτώσεις που το solo το παίζει ο Hetfield και όχι ο Hammett.

Με τους εξαιρετικούς στίχους του τραγουδιού αυτού, ο James Hetfield μιλάει για την επίδραση των καταχρήσεων σε κάποιον και με την λέξη house θέλει να εκφράσει το καταφύγιο που μπορεί κάποιος να έχει βρει σε αυτές.

Open door, so I walk inside
Close my eyes, find my place to hide
And I shake as I take it in
Let the show begin

Open my eyes just to have them close again
Well on my way, but on my way to where I’ve been
It swallows me as it takes me in its fog
I twist away as I give this world the nod
[Όλοι οι στίχοι]


Until It Sleeps

Και φτάνουμε, λοιπόν, σε ένα από τα πιο επιτυχημένα τραγούδια του δίσκου, καθώς ήταν το πρώτο κομμάτι από το Load που θα έφτανε στην κορυφή του Billboard.

Το όνομα του demo του Until It Sleeps ήταν F.O.B.D.’ καθώς, όπως έχουν παραδεχτεί τα μέλη της μπάντας, τους θύμιζε πολύ το Fell On Black Days των Soundgarden.

Εκτός από τα πιο επιτυχημένα, το συγκεκριμένο κομμάτι ανήκει στη λίστα και των πιο πονεμένων του άλμπουμ αφού είναι εμπνευσμένο από τη μάχη με τον καρκίνο που έδινε η μητέρα του Hetfield όταν εκείνος ήταν 16 χρονών.

Το βασικό θέμα είναι πόνος της απώλειας του Hetfield και ο σωματικός πόνος που ένιωθε η μητέρα του κατά τη διάρκεια της αρρώστιας, καθώς για θρησκευτικούς λόγους δεν αποδεχόταν κανενός είδους θεραπεία.

Το Until It Sleeps περιέχεται και στον δίσκο S&M και πρόκειται για μία live ηχογράφηση με τη συνοδεία της συμφωνικής ορχήστρας του San Francisco, την οποία μπορείτε ν’ ακούσετε εδώ.

Where do I take this pain of mine?
I run, but it stays right by my side

So tear me open, pour me out
There’s things inside that scream and shout
And the pain still hates me
So hold me until it sleeps
[Όλοι οι στίχοι]


King Nothing

Το King Nothing είναι ένα από τα πιο σκληρά τραγούδια που θα ακούσεις σε αυτό το άλμπουμ. Η δομή του είναι παρόμοια με αυτή του Enter Sandman, και αν παρατηρήσεις το κλείσιμο του τραγουδιού, μπορείς να ακούσεις τον στίχο «Off to nevernever land».

Ο τίτλος του demo του κομματιού ήταν Load, αλλά αργότερα η μπάντα είπε να το μετονομάσει ώστε να συνάδει με το νόημα των στίχων.

Η κεντρική θεματολογία κινείται γύρο από την φράση “Be careful what you wish for” και αναφέρεται στην απληστία και στην εμμονή κάποιων ανθρώπων να έχουν τα πάντα στην κατοχή τους.

Where’s your crown,
King Nothing?
Where’s your crown?

Hot and cold, bought and sold
A heart as hard as gold
Are you satisfied?
Wish I might, wish I may
You wish your life away
Are you pacified?
[Όλοι οι στίχοι]


Hero Of The Day

Ίσως το πιο “pop” κομμάτι του δίσκου είναι η metal μπαλάντα ονόματι Hero Of The Day, η οποία είχε τεράστια απήχηση με αποτέλεσμα το Load να εκπροσωπηθεί για δεύτερη φορά στην πρώτη θέση του Billboard Rock Chart.

Πρόκειται για ένα πολύ catchy κομμάτι, σχετικά εύκολο να το ακούσει κάποιος που δεν ακούει metal και περιέχει ένα από τα αγαπημένα solo του Hammett ο οποίος έχει πει σχετικά:

Μπορεί να μην πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό solo, αλλά είναι πολύ μελωδικό και νιώθω πως ανεβάζει το τραγούδι σε ένα άλλο επίπεδο από την στιγμή που ακούγεται.

Ο James Hetfield, μιλώντας για το κομμάτι αποκάλυψε πως οι στίχοι μιλάνε για τα παιδιά που ψάχνουν έξω από τις εστίες τους για ήρωες, ενώ οι ήρωες θα έπρεπε να είναι οι γονείς τους. Η θεματολογία επεκτείνεται και στους ανθρώπους που θεωρούν πως οι ήρωες βρίσκονται στη showbiz, ενώ καθημερινά περιτριγυρίζονται από πραγματικούς ήρωες.

Το Hero Of The Day περιλαμβάνεται και αυτό στον δίσκο S&M και μπορείτε να απολαύσετε αυτή την μοναδική εκτέλεση εδώ.

Mama, they try and break me
Still they try and break me

Excuse me while I tend to how I feel
These things return to me that still seem real
Now, deservingly, this easy chair
But the rocking stopped by wheels of despair
[Όλοι οι στίχοι]


Bleeding Me

Μπαίνοντας, το κομμάτι σου δίνει μια blues αισθητική, με τα φωνητικά να την υποστηρίζουν με τον καλύτερο τρόπο.

Προορισμένο να είναι instrumental, το Bleeding Me, το δεύτερο μεγαλύτερο σε διάρκεια τραγούδι του δίσκου, δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα ως single, αλλά διανεμήθηκε πετσοκομμένο κατά τρία λεπτά σε ραδιοφωνικούς σταθμούς για προώθηση.

Το νόημα πίσω από το κομμάτι προκάλεσε σύγχυση ακόμα και μέσα στην μπάντα, αφού ο Jason Newsted είχε δηλώσει πως μιλάει για κάποιον που παλεύει με κάποιου είδους ψυχικό βασανιστήριο, ενώ ο Hetfield το ‘χε λίγο διαφορετικά στο μυαλό του.

Το 2001, λοιπόν, όταν ερωτήθηκε, δήλωσε πως το Bleeding Me αναφέρεται στην μάχη που έδινε κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του Load, με το αλκοόλ και την προσπάθεια που έκανε να απελευθερωθεί από τους προσωπικούς του “δαίμονες”.

Το εν λόγω τραγούδι είναι επίσης ένα από αυτά που συμπεριλήφθηκαν στην live ηχογράφηση με την συμφωνική ορχήστρα του San Francisco, και μπορείτε να το απολαύσετε εδώ.

I’m sowing the seeds
I’m sowing the seeds I’ve taken
I’m sowing the seeds I take for granted

This thorn in my side
This thorn in my side is from the tree
This thorn in my side is from the tree I’ve planted
[Όλοι οι στίχοι]


Cure

Το Cure’ είναι ακόμα ένα από τα τέσσερα «παραγκωνισμένα» κομμάτια, αφού μετά την εμφάνισή του στον δίσκο, δεν παίχτηκε πότε ζωντανά, παρότι η δυναμική του θα το καθιστούσε μια πολύ καλή επιλογή για live εκτέλεση.

Γραμμένο από τον Hetfield και τον Ulrich, το αρχικό demo του τραγουδιού είχε τίτλο Believe ως παραπομπή στο ρεφρέν.

Λίγες πληροφορίες υπάρχουν σχετικά με το θέμα των στίχων. Το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι να αναφέρονται σε κάποιον άνθρωπο που εύχεται να ξεπεράσει μια δύσκολη κατάσταση.

He thinks the answer’s cold and in his hand
He takes his medicine
The man takes another bullet
He’s been fooled again

Uncross your arms
Take and throw them to the cure, say,
“I do believe”
[Όλοι οι στίχοι]


Poor Twisted Me

Το ένατο τραγούδι του δίσκου είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς είναι γνωστό όχι τόσο λόγω της μελωδίας του, αλλά περισσότερο λόγω του ονόματός του.

Οι περιοδείες για το Load’ και το Reload’ αντίστοιχα είχαν τους τίτλους ‘Poor Touring Me’ και ‘Poor Re-Touring Me’, ονόματα εμπνευσμένα από το παρόν κομμάτι.

Για ακόμα μια φορά δεν έχουμε πολλές πληροφορίες για το θέμα των στίχων, αλλά το πιο πιθανό είναι πως μιλάνε για τους drama kings & queens που μόνιμα αποζητούν την προσοχή των άλλων.

Inhaling the deep, dark blue
Oh, woe is me
Such a burden to be
The poor mistreated me

To finally reach the shore, survive the storm
Now you’re bare and cold, the sea was warm
So warm, you bathe your soul again

Baby, again and again and again
[Όλοι οι στίχοι]


Wasting My Hate

Το Wasting My Hate ξαφνικά ανεβάζει τις ταχύτητες σε έναν αργό, για τους Metallica, δίσκο.

Μιλάμε για ένα υποτιμημένο κομμάτι το οποίο παίχτηκε μόνο κατά τη διάρκεια του ‘Poor Touring Me’ και, ενώ ήταν μία από τις βασικές επιλογές για τον δίσκο ‘S&M’, την τελευταία στιγμή αποφασίστηκε να μην μπει στην setlist.

Η ιστορία του πάει κάπως έτσι: Ο James Hetfield καθόταν σε ένα εστιατόριο με τον φίλο του, Waylon Jennings, ο οποίος παρατήρησε έναν τύπο να τον κοιτάει επίμονα από ένα αμάξι.

Έτσι ο Waylon αποφάσισε να αρχίσει να τον κοιτάει κι εκείνος με μίσος, κάποια στιγμή όμως εκνευρίστηκε και αποφάσισε να βγει έξω να τον ρωτήσει τι τρέχει, με αποτέλεσμα να ανακαλύψει πως ο τύπος μέσα στο αμάξι κοιμόταν.

Γυρνώντας πάλι μέσα στο μαγαζί λέει στον Hetfield “Oh man I’ve wasted my hate on this guy”. Και κάπως έτσι δημιουργήθηκε το βασικό θέμα του Wasting My Hate.

Good day. How do?
And I send a smile to you
Don’t waste, waste your breath
And I won’t waste my hate on you

Ain’t gonna waste my hate
Ain’t gonna waste my hate on you
I think I’ll keep it for myself
[Όλοι οι στίχοι]


Mama Said

Η δεύτερη μπαλάντα του δίσκου δεν έμελλε να έχει την ίδια επιτυχία με την πρώτη.

Μπορεί ο James Hetfield να έχει παίξει live το κομμάτι με μία ακουστική κιθάρα, χωρίς τη συνοδεία μπάσου ή ντραμς, όμως δεν αποτέλεσε ποτέ μέρος των show των Metallica.

Όπως είναι προφανές και από τον τίτλο, έχουμε ακόμα ένα τραγούδι εμπνευσμένο από τον χαμό της μητέρας του Hetfield.

Αυτή τη φορά προσεγγίζει το θέμα από την πλευρά της μετάνοιας που ένιωσε αργότερα, επειδή δεν είχε περάσει όσο καιρό θα έπρεπε μαζί της, για το οποίο ο ίδιος είχε δηλώσει:

Είναι σαν το τραγούδι του άσωτου υιού:

Που έφυγε και μετά επέστρεψε όταν ήταν πλέον πολύ αργά, και δεν μπορούσε πια να της μιλήσει.

Ήταν η συνειδητοποίηση ότι πολλές ερωτήσεις έμειναν αναπάντητες. «Θέλω να σου πω αυτό», «Θέλω να σε ρωτήσω εκείνο». Όμως δεν μπορείς.

“Rebel”, my new last name
Wild blood in my veins
Apron strings around my neck
The mark that still remains
I left home at an early age
Of what I heard was wrong
I never asked forgiveness
But what is said is done
[Όλοι οι στίχοι]


Thorn Within

Όπως μπαίνει η εναρκτήρια μελωδία, το Thorn Within’ σου δίνει την εντύπωση ενός οργισμένου τραγουδιού. Πρόκειται για το τρίτο από τα τέσσερα που δεν έχουν ακουστεί ποτέ σε συναυλία και αποτελεί το αγαπημένο κομμάτι του Jason Newsted απ’ όλο τον δίσκο.

Το θέμα του τραγουδιού εικάζεται πως κινείται γύρω από έναν άνθρωπο που νιώθει ενοχές για τις πράξεις του, αλλά κανείς δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένος να τον συγχωρήσει.

Forgive me, Father, for I have sinned
Find me guilty when true guilt is from within

So point your fingers, point right at me
For I am shadows and will follow you, one and the same are we
[Όλοι οι στίχοι]


Ronnie

Το ‘Ronnie’ είναι το τέταρτο και τελευταίο κομμάτι του δίσκου που δεν έχει ενταχθεί ποτέ στις setlist των Metallica. Με άκρως blues διάθεση, σε κάνει να θες να χορέψεις στον ρυθμό του, παρά το όχι και τόσο «χορευτικό» θέμα που αγγίζει το τραγούδι.

Ο τίτλος Ronnie’ είναι εμπνευσμένος από τον Ron Brown, ο οποίος μέσα στο κομμάτι αναφέρεται ως «Ronnie Frown» και «Ronnie Long». Η ιστορία του που περιγράφεται στους στίχους έχει να κάνει με τους πυροβολισμούς (που ο ίδιος έριξε) το 1995 σε σχολείο στην Ουάσινγκτον.

I always said something’s wrong
With little, strange Ronnie Long
Never laughed, never smiled
Talked alone for miles and miles and miles
[Όλοι οι στίχοι]


The Outlaw Torn

Το τελευταίο και μεγαλύτερο κομμάτι του δίσκου, με διάρκεια κάτι λιγότερο από δέκα λεπτά, δεν εμφανίζεται στην πλήρη έκδοσή του στο Load, καθώς το όριο διάρκειας του δίσκου ήταν 78:59, και έτσι η αυθεντική version κυκλοφόρησε ως b-side του single The Memory Remains.

Το ‘The Outlaw Torn’ έχει παρόμοια δομή με το Fixxxer, που αποτελεί τον επίλογο του Reload, πράγμα που δηλώνει την άμεση συνοχή και σύνδεση των δύο αυτών δίσκων.

Σχετικά με το θέμα των στίχων, ο Hetfield είχε δηλώσει πως το ‘The Outlaw Torn’ εκφράζει το πώς είναι να χάνεις κάποιον και να περιμένεις κάποιου είδους αντικατάσταση αυτού του προσώπου, η οποία βέβαια δεν έρχεται ποτέ.

Το εν λόγω κομμάτι περιλαμβάνεται και αυτό στον δίσκο S&M’ και μπορείτε να ακούσετε την μοναδική αυτή εκτέλεση εδώ.

To take back what you left me
I know I’ll always burn to be
The one who seeks so I may find
And now I wait my whole lifetime

Outlaw of torn
Outlaw of torn
And I’m torn
[Όλοι οι στίχοι]


Κλείνοντας την περιήγηση στο διαφορετικό, από τους προγενέστερους δίσκους, Load, μένουμε με την αίσθηση πως οι Metallica δεν είναι απλά η metal μπάντα που έχει επηρεάσει ένα σωρό καλλιτέχνες.

Αποτελείται από ανθρώπους που δεν φοβούνται τον πειραματισμό και επηρεάζονται και οι ίδιοι από τα μουσικά ρεύματα της εποχής, γιατί ας μην ξεχνάμε πως το 1996 δεν ήταν και η καλύτερη περίοδος για το metal.

Όλη αυτή η αλλαγή ξένισε ένα τεράστιο ποσοστό των fans ανά τον κόσμο, πράγμα το οποίο οφείλεται και στις φήμες που κυκλοφορούσαν εκείνο τον καιρό πως η μπάντα με τον νέο της δίσκο θα έκανε επιστροφή στις thrash ρίζες της.

Αυτό βέβαια δεν συνέβη μέχρι το ‘Death Magnetic’ το 2008, ωστόσο οι Metallica πρόσφεραν στο κοινό τους έναν εξαιρετικό hard rock δίσκο που μελλοντικά θα επηρέαζε πολλά συγκροτήματα με heavy rock και southern ήχο και σίγουρα για το αξιόλογο αυτό πόνημα θα ήταν περήφανος και ο Cliff Burton… ή και όχι.