ADVERTISING

Νεά έρευνα βασισμένη στο Spotify, συσχετίζει την ηλικία μας με το πόσο δημοφιλή μουσική ακούμε

Σύμφωνα με τα ευρήματα, όσο μεγαλώνουμε, τόσο "απομακρυνόμαστε" από τις επικρατούσες τάσεις της μουσικής.
Νεά έρευνα βασισμένη στο Spotify, συσχετίζει την ηλικία μας με το πόσο δημοφιλή μουσική ακούμε
Νεά έρευνα βασισμένη στο Spotify, συσχετίζει την ηλικία μας με το πόσο δημοφιλή μουσική ακούμε

Μια νέα έρευνα από το Skynet & Ebert επιχειρεί να εξηγήσει το πότε ακριβώς απομακρυνόμαστε από τα μουσικά trends και ενηλικιωνόμαστε “μουσικά”, διατηρώντας σταθερά μουσικά γούστα.

Η συγκεκριμένη έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα από Αμερικανούς χρήστες του Spotify (διαβάστε εδώ μια ενδιαφέρουσα είδηση για το Spotify) και στοιχεία για τη δημοτικότητα καλλιτεχνών και τραγουδιών από το Echo Nest. Τα αποτελέσματα είναι αν μη τι άλλο πολύ ενδιαφέροντα.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των εφήβων ακούει μουσική που είναι αρκετά δημοφιλής. Αυτό όμως αρχίζει να ανατρέπεται στην ηλικία των 25. Από αυτή την ηλικία και μετά, οι ακροατές αρχίζουν να χάνουν την επαφή τους με τη μοντέρνα μουσική, πριν κατασταλάξουν στη μουσική που ακούν, περίπου στην ηλικία των 33.

Το γράφημα που ακολουθεί, δείχνει αυτήν ακριβώς την εξάρτηση ανάμεσα στην ηλικία μας και την δημοτικότητα της μουσικής που ακούμε:

graph

Με άλλα λόγια, όταν είμαστε 30κάτι, έχουμε σταθερά μουσικά γούστα και είναι πιο δύσκολο να έρθουμε πιο κοντά στην εκάστωτε μοντέρνα μουσική.

Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες πέρα από την ηλικία, που μπορούν να καθορίσουν το πόσο δημοφιλής είναι η μουσική που ακούμε. Για παράδειγμα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, οι άνθρωποι που έχουν παιδιά χάνουν γρηγορότερα την επαφή τους με τα σύγχρονα ακούσματα, ενώ οι γυναίκες τείνουν να παραμένουν “πιστές” στις μουσικές τάσεις για περισσότερο χρόνο σε σχέση με τους άνδρες.

Με βάση αυτή την έρευνα (η οποία βέβαια βασίστηκε σε πολύ συγκεκριμένο δέιγμα ακροατών, αλλά παραμένει ενδιαφέρουσα), ίσως μπορούμε πλέον να καταλάβουμε λίγο καλύτερα το “μουσικό” χάσμα των γενεών: Απλά φανταστείτε ότι σε μερικά χρόνια από τώρα, τα παιδιά αναπόφευκτα θα “κοροϊδεύουν” τους γονείς τους που θα ακούνε ίσως ακόμα Radiohead, Muse, Metallica κτλπ, ενώ εκείνα θα ακούνε robo-future-core ή οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε ότι θα είναι δημοφιλές στο μέλλον.


Πηγές: Exclaim.ca