Το 2019 ήταν μια δυνατή και δημιουργική χρονιά για το Netflix, έχοντας βοηθήσει να γεννηθούν ταινίες όπως το Irishman και το Marriage Story.
Επειδή όμως το μεγάλο στοίχημα είναι οι υποψηφιότητες για Όσκαρ, η πλατφόρμα αν και έχει έρθει να αλλάξει τα δεδομένα της βιομηχανίας του κινηματογράφου, παίζει με τους κανόνες της αμερικάνικης ακαδημίας κινηματογράφου.
Έτσι, από το Bird Box μέχρι και το The Two Popes είδαμε παραγωγές του να προβάλλονται για λίγες εβδομάδες στις κινηματογραφικές αίθουσες, με την προβολή τους να ακολουθεί στην διαδικτυακή πλατφόρμα.
Παραδοσιακά, λαμβάνουμε υπόψιν πόσα εισιτήρια έχει κόψει μία ταινία για να θεωρηθεί εμπορική επιτυχία.
Η εταιρεία δεν δέχτηκε όμως να ακολουθήσει αυτή την παράδοση αφού ο κύριος στόχος του δεν ήταν ποτέ το box office, αλλά η προσέγγιση νέων συνδρομητών.
Ωστόσο, στην περίπτωση του Irishman, και αρκετών σειρών όπως το Stranger Things, δημοσιοποίησαν τα ακριβή νούμερα τηλεθέασης για να προσελκύσουν νέους συνδρομητές.
Πριν λίγες ημέρες, το ίδιο έγινε και με το The Witcher, με τη νέα σειρά να βαδίζει ολοταχώς για το νούμερο 1 της πλατφόρμας, χτίζοντας επιμελώς το hype του.
Δεν είναι τυχαίο που οι συνδρομητές του, μετά από τελευταία ανακοίνωσή του, αγγίζουν πλέον τους 167 εκατομμύρια!
Υπάρχει ακόμη ένας λόγος που ίσως δεν είναι τόσο προφανής όπως ο προηγούμενος. Το Netflix κρύβοντας στο συρτάρι του τα νούμερα τηλεθέασης, έχει ένα προβάδισμα στις διαπραγματεύσεις με άλλα studio παραγωγής.
Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν καταφέρνει την καλύτερη συμφωνία για να προβάλλει σειρές και ταινίες τους στη δική του πλατφόρμα.
Η πλατφόρμα λοιπόν κάνει αισθητή την παρουσία του και απ’ ότι φαίνεται έχει σκοπό να αλλάξει την κινηματογραφική ρουτίνα.
Και που ξέρουμε, ίσως σε δέκα χρόνια από τώρα να έχουμε νέους κανόνες στη βιομηχανία του κινηματογράφου και το Netflix να είναι αυτό που έχει κάνει την αρχή.