Ο Kim Thayil για την επίδραση του ‘Nevermind’ και την εμπορευματοποίηση της grunge

Kim Thayil
Kim Thayil

Ο κιθαρίστας των Soundgarden, Kim Thayil, σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στο Noisey μίλησε για την επανακυκλοφορία του έπους ‘Badmotorfinger’, το οποίο κυκλοφόρησε μόλις δύο εβδομάδες μετά το ‘Nevermind’ των Nirvana.

Επιπλέον αναφέρθηκε στην εμπορευματοποίηση του κινήματος της grunge, εξηγώντας πόσο τεράστια ήταν η επίδραση των Nirvana σ’ αυτό. Ας δούμε αναλυτικά τι είπε:

Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι καταλάβαιναν ή ερμήνευαν τι συνέβαινε τότε.

Απλώς προσκολλούνταν σε αυτό και προσπαθούσαν να το εμπορευματοποιήσουν και να μετατρέψουν αυτό το πολιτιστικό φαινόμενο σε χαρτονομίσματα δολαρίων, αν και δεν νομίζω ότι οι καλλιτέχνες από το Σιάτλ δεν τους παρουσίασαν ποτέ αυτά τα δολάρια.

Αλλά μετά ήρθαν οι Nirvana που είχαν ισχυρή pop αισθητική και αγκαλιάστηκαν όχι μόνο από rock fans αλλά και από μουσικούς από όλο το φάσμα του κοινού που αγόραζε δίσκους – παιδιά, νοικοκυρές και επιχειρηματίες.

Αυτοί οι άνθρωποι το αγόρασαν (‘Nevermind’), και έτσι γίνεται τεράστιος ένας δίσκος – όχι γιατί τον αγοράζει όποιος έχει κιθάρα, αλλά όποιος έχει κιθάρα ή ηλεκτρική σκούπα ή… κουδουνίστρα.

Συνέχισε λέγοντας πως οι Nirvana ήταν ένας από τους λόγους που η grunge μουσική έγινε εμπορικό προϊόν, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν ήταν μια μεγάλη μπάντα:

Αυτό δεν άλλαξε τους Nirvana για εμάς, ήταν ακόμα μία σπουδαία μπάντα, αλλά άλλαξε την αγορά και εμφανίστηκαν όλα αυτά τα περίεργα πράγματα, όπως το να πλασάρει το περιοδικό Vogue το grunge στυλ. Ήταν απλώς ηλίθιο.

Εμείς δεν παρουσιάσαμε ένα προσυσκευασμένο ή προκατασκευασμένο προϊόν.

Φτιάχναμε μουσική για τίποτα περισσότερο από την επίδραση του να έχεις ένα μάτσο ανθρώπους, ποτισμένους με μπύρα, να χοροπηδούν τριγύρω.

Και πιθανόν να είναι πολύ λιγότερες οι… ηλεκτρικές σκούπες που συνδέθηκαν με το ‘Badmotorfinger’, και λίγο περισσότερες οι κιθάρες, τα στυλό και τα τιμόνια.