Το γεγονός ότι τα streaming services όπως το Spotify, iTunes, ακόμα και το YouTube, δεν κάνουν τίποτα για τα έσοδα ενός καλλιτέχνη, δεν ήταν άγνωστο.
Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον προηγούμενο μήνα, το streaming έφερε περισσότερα έσοδα από τις πωλήσεις CD για πρώτη φορά το 2014, με τη διαφορά να είναι τεράστια ($1.87 δις).
Συγκεκριμένα, το Spotify ισχυρίζεται πως τη προηγούμενη χρονιά παρέδωσε το ποσό των 500 εκατομμυρίων στους κατόχους δικαιωμάτων.
Αν, λοιπόν, χρειάζεστε μια υπενθύμιση για το ότι οι κάτοχοι των δικαιωμάτων δεν είναι πάντα οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, ο Geoff Barrow των Portishead μοιράστηκε την ενόχλησή του.
Οι 1700 λίρες μεταφράζονται περίπου στα $2,511.79 (σε περίπτωση που κάποιος ήθελε να κάνει τις κατάλληλες πράξεις). Μετά από μερικές συζητήσεις με τους followers του, ο Barrow διευκρίνισε κάποια πράγματα, λέγοντας πως αυτή είναι μια γενική εκτίμηση των εσόδων του.
Ακόμα κι αν θεωρήσουμε ότι είναι μια γενική εκτίμηση, μπορούμε να σκεφτούμε ότι για κάθε stream ο Barrow κερδίζει μόνο 0.007 cents.
Επίσης, βλέπουμε ότι δεν τα βάζει με το streaming σαν τρόπο ακρόασης μουσικής, αλλά με την πολυεθνική εταιρία Universal Music Group, στην οποία ανήκει και η Universal Music Publishing Group.
Το πώς διαχειρίζονται τα υπόλοιπα έσοδα απ’ την εταιρεία, είναι σαφώς άγνωστο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι για άλλη μια φορά αποδεικνύεται το γεγονός ότι πίσω από την ευκολία που μπορεί να έχει ένας χρήστης των streaming sites, κρύβονται συμφωνίες που αδικούν τους καλλιτέχνες.