Η Recording Industry Association of America, γνωστή και ως RIAA έδωσε στη δημοσιότητα τα νούμερα από τις συνολικές πωλήσεις μουσικής για το 2015 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε μια αγορά που εδώ και αρκετά χρόνια περνά μεγάλη κρίση, το πρώτο μεγάλο νέο είναι πως οι αριθμοί σημείωσαν μια γενική άνοδο. Το δεύτερο και πιο σημαντικό όμως, είναι πως επίσημα πλέον, οι δίσκοι βινυλίων φέρνουν στη βιομηχανία περισσότερα έσοδα, από τις δωρεάν υπηρεσίες μουσικής που βασίζονται στις διαφημίσεις!
Τα συνολικά έσοδα της βιομηχανίας λοιπόν, έφτασαν τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2015, από τα οποία, τα 416 εκατομμύρια προήλθαν από πωλήσεις βινυλίων και μόλις 385 εκατομμύρια από δωρεάν streams όπως το Spotify και το Youtube.
O CEO της RIAA Cary Sherman δήλωσε επί του θέματος:
To 2015 ο κόσμος άκουσε εκατοντάδες εκατομμύρια streams ήχου και βίντεο, μέσω on-demand υπηρεσιών που έχουν έσοδα μέσω των διαφημίσεων, όπως το YouTube, αλλά τα έσοδα από αυτές τις πηγές είναι εξαιρετικά χαμηλά. Αυτός είναι και ο λόγος, που αρκετοί νιώθουν πως οι γίγαντες της μουσικής βιομηχανίας είναι αυτοί που πλουτίζουν αφού αυτοί καρπώνονται τα έσοδα από τη μουσική και όχι όσοι τη δημιουργούν. Οι εταιρeίες εκμεταλλεύονταi κενά που δημιουργούνται στην αγορά από παλαιολιθικούς νόμους των κυβερνήσεων και πληρώνουν ελάχιστα, ενώ εισπράττουν πολλά.
Η Google, απορρίπτοντας τους παραπάνω ισχυρισμούς, δήλωσε πως έχει πληρώσει πάνω από 3 δις δολάρια στη μουσική βιομηχανία μέσα στα χρόνια για το YouTube.
Εξάλλου, υπηρεσίες streaming όπως το Spotify και το Apple Music συγκέντρωσαν πέρυσι έσοδα που έφτασαν στο 34.4% της πίτας σε σύγκριση με το 34% των digital downloads και το 28.8% των πωλήσεων δίσκων. Οι συνδρομητικές υπηρεσίες είχαν έσοδα ένα δις δολάρια για πρώτη φορά στα χρονικά, έχοντας μόνο στις Η.Π.Α. πάνω από 11 εκατομμύρια ενεργές συνδρομές.
Η μάχη μεταξύ τεχνολογίας και βινυλίου είναι σκληρή και αναμένεται να γίνει ακόμα σκληρότερη μέσα στο 2016.