Βινύλιο: Ξεπέρασε σε πωλήσεις τo CD για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια!

Τόσο το streaming όσο και οι πωλήσεις βινυλίου ανέβηκαν, με την βιομηχανία να μην επηρεάζεται αρνητικά από την πανδημία

βινύλιο
βινύλιο

Παρά την αυτονόητη κάθοδο στα κέρδη από συναυλίες και live εκδηλώσεις, η πανδημία του κορωνοϊού δεν έδρασε αρνητικά στην βιομηχανία ηχογράφησης, με το streaming αλλά και το βινύλιο να επωφελούνται.

Σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής RIAA, τα κέρδη της βιομηχανίας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία σημειώνοντας άνοδο 5.8%, δείχνοντας ότι έχει προσαρμοστεί πλήρως στην νέα πραγματικότητα.

Παράλληλα οι προβλέψεις του προηγούμενου έτους επιβεβαιώθηκαν, με το βινύλιο να γίνεται και επίσημα ο βασιλιάς των φυσικών προϊόντων ξεπερνώντας τα CD.

Σε αντίθεση με τα CD, τα βινύλια έχουν αποκτήσει μία αυξημένη ζήτηση τα τελευταία χρόνια, κυρίως ως συλλεκτικά αντικείμενα για κυκλοφορίες κλασσικών, αλλά και νέων δίσκων.

Παρά την συνεχόμενη αύξηση που παρατηρείται τα τελευταία έτη, οι πωλήσεις βινυλίου αποτελούν μόλις το 4% των κερδών της βιομηχανίας μετά από μικρή αύξηση.

Αδιαμφισβήτητος βασιλιάς για ακόμη μία χρονιά παραμένει το streaming, το οποίο σημείωσε άνοδο 12%, προσδίδοντας 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια στα κέρδη της βιομηχανίας.

Η κυριαρχία του streaming μάλιστα, έχει εξαπλωθεί στο 85% ολόκληρης της αγοράς ηχογράφησης.

Βινύλιο: Τα επίσημα στοιχεία της RIAA
Βινύλιο: Τα επίσημα στοιχεία της RIAA

Για άλλη μία χρονιά τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα.

Ο τρόπος με τον όποιο καταναλώνουμε μουσική έχει αλλάξει δραστικά ενώ οι εποχές όπου μία νέα κυκλοφορία συνδεόταν με μία ακόμη αγορά κάποιας μορφής φυσικού αντιτύπου έχει φύγει ανεπιστρεπτί.

Αγνοώντας την κατανοητή νοσταλγία που νιώθουν πολλοί, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι πρόκειται μάλλον για μία θετική εξέλιξη.

Οι καταναλωτές έκαναν την επιλογή τους, και η βιομηχανία συνεχίζει να έχει τα κέρδη της. Πρέπει βέβαια να τονισθεί ότι το streaming δέχεται σφοδρή κριτική για τον τρόπο με τον οποίο ανταμείβει τους καλλιτέχνες.

Στον αντίποδα έχουμε απόψεις όπως αυτή του Steven Wilson, που θαυμάζει την δημιουργική ελευθέρια που δίνουν τέτοιες πλατφόρμες, καθώς και την ευκολία που προσφέρουν στον ακροατή τους.

Όπως και να έχει, είναι πλέον κοινή παραδοχή ότι η περισσότερη ακροατές έχουν πρόσβαση στην δισκοθήκη τους μέσα από το κινητό ή τον υπολογιστή τους, και όχι από κάποιο έπιπλο του σπιτιού τους.