Infographic: Ο τρόπος που «καταναλώσαμε» το 2022 μουσική
Ένα πολύ ενδιαφέρον γράφημα κυκλοφόρησε η IFPI, το οποίο παρουσιάζει τις μουσικές προτιμήσεις του κοινού τη χρονιά που πέρασε. Δεν αναφέρεται όμως σε καλλιτέχνες ή συγκροτήματα, αλλά στο μέσα με τα οποία το κοινό επέλεξε να ακούσει τη μουσική του.
Υπηρεσίες streaming, ραδιόφωνο, κοινωνικά δίκτυα, αλλά και αγορασμένη μουσική υπήρξαν μόνο μερικοί από τους τρόπους που μπόρεσε κανείς ακούσει μουσική το 2022. Ας δούμε όμως το γράφημα αναλυτικά.
24% της μουσικής που παίχτηκε, ήταν μέσα από συνδρομητικά μοντέλα υπηρεσιών streaming, σχεδόν το ένα τέταρτο παγκοσμίως.
Ένα 8% προτίμησε δωρεάν υπηρεσίες streaming, πιθανώς χωρίς να τους ενοχλεί και τόσο η παρουσία διαφημίσεων μεταξύ των κομματιών.
Τα βίντεο του Youtube αποτέλεσαν το 19% των μουσικών μας ακουσμάτων για το 2022.
Αντίστοιχα, τα σύντομα κατά βάση βίντεο του Tik Tok, ήταν το 8%, ένα μικρό αλλά διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό.
Η μουσική στα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα (Facebook – Instagram) άγγιξε το 5%.
Το παραδοσιακό ραδιόφωνο κρατά ένα σημαντικό ποσοστό στο 17%, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το ότι το 73% όσων ακούνε ραδιόφωνο, το κάνουν για να ακούσουν μουσική.
Το 10% ήταν αγορασμένη μουσική.
Τα Live, είτε δια ζώσης είτε μέσω live streaming, ήταν μόλις στο 4%. Ένα αρκετά χαμηλό ποσοστό, που σίγουρα θα απογοητεύσει αρκετούς.
Τέλος, ένα 6% είναι οι υπόλοιποι τρόποι, όπως για παράδειγμα η τηλεόραση.
Σε ένα κόσμο που αλλάζει ταχύτατα, είναι λογικό να αλλάζουν και τα μέσα που επιλέγουμε για να ακούσουμε μουσική. Ένα διάγραμμα που πριν μερικά χρόνια πιθανώς να έμοιαζε με επιστημονική φαντασία, σήμερα είναι μια πραγματικότητα. Έχει πάντως μεγάλο ενδιαφέρον, το πως θα μπορούσε να μοιάζει ένα αντίστοιχο διάγραμμα, σε πέντε ή δέκα χρόνια από σήμερα.
Ακολουθεί ολόκληρο το γράφημα: