Το τελευταίο άλμπουμ του David Bowie ήρθε λίγες μέρες πριν τον θάνατό του, αλλά ο θρυλικός καλλιτέχνης ήξερε πολύ καλά ότι ο χρόνος που του απέμενε ήταν λίγος.
Εκτός από το ‘Lazarus’ που τώρα, μετά το θάνατο του Bowie, φαντάζει προφητικό, φαίνεται πως και το εξώφυλλο του ‘Blackstar’ ήταν πολύ πιο “βαθύ” απ’ όσο φαίνεται αν ξεγελαστεί κανείς από την απλότητά του.
Ο Jonathan Barnbrook, ο οποίος το σχεδίασε, είχε συνεργαστεί πολλάκις με τον Bowie, έχοντας σχεδιάσει και τα εξώφυλλα των ‘Heathen’ (2002), ‘Reality’ (2003), ‘The Next Day’ (2013) και ‘Nothing Has Changed’ (2014) και έκανε ορισμένες εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω εξώφυλλο, που μόνο τυχαίο δεν ήταν.
Αυτός ο άνθρωπος αντιμετώπιζε την ίδια του τη θνητότητα. Το σύμβολο του ‘Blackstar’, αντί να γράφει τον τίτλο του άλμπουμ, έχει την έννοια του τέλους, έχει σκοτεινιά και απλότητα, έννοιες που συμβολίζει η μουσική.
Πολλοί ισχυρίστηκαν πως ήταν ένα κακό εξώφυλλο που σχεδιάστηκε σε πέντε λεπτά. Αλλά αυτό είναι παρανόηση της απλότητας.
Το οπισθόφυλλο του ‘Blackstar’ κόβεται, κάνοντας, έτσι, ορατό τον δίσκο. Ο Barnrook εξηγεί:
Το γεγονός ότι μπορείς να δεις τον δίσκο ως ένα πράγμα που σιγά-σιγά φθείρεται, είναι ένα σχόλιο σχετικά με τη θνητότητα.
Ο David Bowie πάντα ήθελε να είναι ενδιαφέρον ό,τι κάνει, πολύ συχνά σε αντίθεση με τη δισκογραφική του. Καταλάβαινε τη σημασία της εικόνας των δίσκων, κάτι που πολλοί έχουν ξεχάσει.