Οι δέκα μουσικές περιοδείες με τα υψηλότερα έσοδα για το 2024
Σύμφωνα με αναφορά του Pollstar, ορισμένοι από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες της βιομηχανίας πέτυχαν ρεκόρ, επαναπροσδιορίζοντας την κλίμακα κερδοφορίας στον τομέα της ζωντανής μουσικής.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Taylor Swift, της οποίας η μνημειώδης περιοδεία Eras Tour έγινε επίσημα η περιοδεία με τα υψηλότερα έσοδα όλων των εποχών. Με έσοδα που φτάνουν τα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια, η περιοδεία διήρκεσε 21 μήνες και περιλάμβανε 149 εμφανίσεις, ολοκληρώνοντας τις παραστάσεις της στις 8 Δεκεμβρίου 2024 στο BC Place Stadium στο Βανκούβερ της Βρετανικής Κολομβίας.
Στα μισά της περιοδείας, τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, το Eras έγραψε ιστορία ως η πρώτη περιοδεία που απέφερε έσοδα 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Όπως προβλεπόταν, κατέκτησε τη θέση της ως η πιο κερδοφόρα περιοδεία στην ιστορία της μουσικής, προσελκύοντας συνολικά 10.168.008 θεατές παγκοσμίως.
Για τα ακραία νούμερα της περιοδείας της, έχουμε αναφερθεί εκτενώς παρακάτω:
Eras Tour: Το πρωτοφανές φαινόμενο της Taylor Swift
Ένας άλλος αξιοσημείωτος συμμετέχων στη λίστα με τις κορυφαίες (σε έσοδα) μουσικές περιοδείες για το 2024 είναι οι Coldplay, οι οποίοι επισκεφθήκαν και τη χώρα μας, με την πράσινη περιοδεία τους Music of the Spheres Tour. Η περιοδεία, η οποία έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 59% σε σύγκριση με τις προηγούμενες περιοδείες τους το 2016 και το 2017, αναγνωρίστηκε τον Αύγουστο ως η ροκ περιοδεία με τα υψηλότερα έσοδα όλων των εποχών, αποφέροντας 421,7 εκατομμύρια δολάρια.
Άλλοι καλλιτέχνες των οποίων οι μουσικές περιοδείες σημείωσαν αξιοσημείωτη επιτυχία περιλαμβάνουν την P!nk με την περιοδεία της Summer Carnival (367,3 εκατομμύρια δολάρια), τον Bruce Springsteen και τους E Street Band (251,3 εκατομμύρια δολάρια), τους Rolling Stones με την περιοδεία τους Hackney Diamonds (235 εκατομμύρια δολάρια) και τους Metallica με την περιοδεία τους M72 (179,4 εκατομμύρια δολάρια). Αυτά τα επιτεύγματα αντικατοπτρίζουν τη διαρκή απήχηση των μεγάλων ζωντανών εμφανίσεων και τη δυνατότητά τους να συνδέονται με το κοινό όλων των γενεών.
Αναλυτικά, το top-10 για τις πιο κερδοφόρες περιοδείες του 2024:
1. Taylor Swift: The Eras Tour – 1,043 δισεκατομμύρια δολάρια
2. Coldplay: Music of the Spheres Tour – 421,7 εκατομμύρια δολάρια
3. P!nk: Summer Carnival Tour – $367,3 εκατομμύρια
4. Luis Miguel 2023-2024 – 261,5 εκατ. δολάρια
5. Bruce Springsteen και E Street Band 2023-2024 – 251,3 εκατ. δολάρια
6. The Rolling Stones: Hackney Diamonds Tour – 235 εκατομμύρια δολάρια
7. Bad Bunny: Most Wanted Tour – 210,9 εκατομμύρια δολάρια
8. Zach Bryan: Quittin’ Time Tour – 199,1 εκατομμύρια δολάρια
9. Metallica: M72 Tour – 179,4 εκατομμύρια δολάρια
10. Madonna: The Celebration Tour – 178,8 εκατομμύρια δολάρια
Μέσα σε αυτές τις τεράστιες επιτυχίες, παρατηρείται μια αυξανόμενη προσπάθεια στη μουσική βιομηχανία να υποστηρίξει τους μικρότερους χώρους μουσικής και τους ανερχόμενους καλλιτέχνες. Οι Coldplay, για παράδειγμα, ανακοίνωσαν ότι το 10% των εσόδων από τις παραστάσεις τους το 2025 θα διατεθεί στο Music Venue Trust, έναν οργανισμό με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που δεσμεύεται να διατηρήσει τους μικρότερους μουσικούς χώρους ανοιχτούς.
Αυτή η πρωτοβουλία είναι μέρος μιας ευρύτερης τάσης, με καλλιτέχνες όπως οι Enter Shikari, Katy Perry και Sam Fender να υιοθετούν πρόσθετες χρεώσεις στα εισιτήρια για να βοηθήσουν στη διατήρηση των μικρότερων χώρων. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης στηρίξει αυτή την προσέγγιση, σηματοδοτώντας μια αλλαγή προς μεγαλύτερη υποστήριξη για τα θεμέλια του οικοσυστήματος της ζωντανής μουσικής.
Τοπικές κυβερνήσεις έχουν επίσης αγκαλιάσει αυτή την ιδέα. Το δημοτικό συμβούλιο της Γλασκώβης πρόσφατα ενέκρινε την πρόταση για χρέωση επιπλέον ποσού στα εισιτήρια, προβλέποντας ότι επερχόμενες παραστάσεις, όπως αυτές της Kylie Minogue, εκδηλώσεις WWE και κωμικές παραστάσεις, θα μπορούσαν να αποφέρουν 160.000 λίρες για τοπικούς χώρους μουσικής.
Παρομοίως, η Carly Heath, σύμβουλος για την οικονομία της νυχτερινής ζωής στο Μπρίστολ, τόνισε ότι τέτοιες χρεώσεις θα μπορούσαν να συγκεντρώνουν μέχρι και 1 εκατομμύριο λίρες ετησίως, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια για τους χώρους και τους ανερχόμενους καλλιτέχνες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παρόλο που η Επιτροπή Πολιτισμού, ΜΜΕ και Αθλητισμού της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου έχει χαιρετίσει την ιδέα της επιπλέον χρέωσης σε συναυλίες μεγάλων χώρων, ορισμένοι στον κλάδο ζητούν επείγουσα δράση και σαφείς προθεσμίες για την υλοποίηση αυτών των μέτρων.
Καθώς ο τομέας της ζωντανής μουσικής συνεχίζει να ανθίζει, η εξισορρόπηση των τεράστιων οικονομικών επιτυχιών με τη δέσμευση για βιωσιμότητα και υποστήριξη νέων ταλέντων θεωρείται όλο και περισσότερο απαραίτητη για τη μακροπρόθεσμη υγεία της βιομηχανίας.
Διαβάστε ακόμα:
2025: Οι πρώτες συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί!
Διαβάστε επίσης: