Πόσα βγάζουν οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες σε μια… ώρα

Σε αντίθεση με τους καλλιτέχνες, οι δισκογραφικές φαίνεται να ωφελούνται απo το streaming.

δισκογραφικές εταιρείες - έσοδα
δισκογραφικές εταιρείες - έσοδα

Έχετε αναρωτηθεί σε τι νούμερα κυμαίνονται τα έσοδα που παρουσιάζουν οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες;

Τα τελευταία χρόνια έχει συζητηθεί αρκετά η επιρροή που είχε το streaming στον τρόπο με τον οποίο βιοπορίζονται οι μουσικοί, με αρκετούς να αναρωτιούνται αν μεγάλες πλατφόρμες όπως το Spotify και το Apple Music αμείβουν δίκαια τους καλλιτέχνες.

Νέα έρευνα τoυ περιοδικού Music Business Worldwide δείχνει πως οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν προσαρμοστεί άριστα σε αυτή την αλλαγή της αγοράς, με τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου να μετρούν αμύθητα κέρδη!

Η έρευνα εστίασε στην Universal Music Group, την Sony Music και την Warner και βρήκε πως για τo οικονομικό έτος του 2019 ο τζίρος τους έφτασε τα 23 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα!

Αν εστιάσουμε μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ‘μεγάλοι’ τις μουσική βιομηχανίας είχαν τζίρο κατά μέσο όρο 1,03 εκατομμύρια δολάρια την ώρα!

Τόσο τα χρήματα που προέρχονται από το streaming, όσο και ο συνολικός τζίρος των δισκογραφικών αυξήθηκε σε σχέση με το 2018, πράγμα που δείχνει ότι οι δισκογραφικές μάλλον έχουν καταφέρει να βρουν τα πατήματά τους, σε αντίθεση με τους καλλιτέχνες.

Δισκογραφικές εταιρείες και έσοδα
Δισκογραφικές εταιρείες και έσοδα

Η συγκεκριμένη ανάλυση εγείρει  πολλά ερωτήματα για το αν οι μουσικοί αμείβονται δίκαια για την δουλειά τους.

Είναι άλλωστε ανοιχτό μυστικό ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες βγάζουν πολύ λίγα χρήματα από την κατανάλωση της μουσικής τους, με αποτέλεσμα να στηρίζονται κυρίως στις περιοδείες για τις οικονομικές τους απολαβές.

Οι περισσότερες μελέτες υπολογίζουν μάλιστα, ότι οι καλλιτέχνες λαμβάνουν λιγότερο από ένα λεπτό για κάθε ακρόαση του τραγουδιού τους σε κάποια υπηρεσία streaming!

Παράλληλα, εναλλακτικές μορφές στήριξης των καλλιτεχνών όπως το βινύλιο αρχίζουν να επανέρχονται στο προσκήνιο και να αγοράζονται συχνότερα.

Σε αντίθεση με το streaming, η φυσικές πωλήσεις μουσικής ανταμείβουν πολύ πιο δίκαια τους καλλιτέχνες.

Όλα αυτά εν μέσω μίας ιδιαίτερα περίεργης συναυλιακά χρονιάς, αφού η πανδημία έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τα έσοδα που μπορεί να έχει ο κλάδος από live εμφανίσεις

Μπορούμε μόνο να ελπίζουμε ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί στα επόμενα χρόνια, γιατί όπως φαίνεται το streaming ήρθε για να μείνει στην μουσική βιομηχανία.


Διαβάστε ακόμα: