Το μυστήριο που εξέπεμπε ο David Bowie δεν θα πάψει ποτέ να υπάρχει…
Το δισκογραφικό αντίο του δόθηκε στις 8 Ιανουαρίου του 2016, όταν ανήμερα των γενεθλίων του κυκλοφόρησε το ‘Blackstar’.
Δυο μέρες μετά, ο Bowie έφυγε από τη ζωή… Φαίνεται όμως πως με το πέρασμα του χρόνου, όσοι είχαν αγοράσει το βινύλιο βρίσκονταν αντιμέτωποι με διάφορα κρυμμένα μυστικά, τα οποία ανακάλυπταν στην πορεία.
Σύμφωνα με μία ανάρτηση που έγινε στο Reddit, ένας χρήστης άφησε για μερικές ώρες το άλμπουμ στον ήλιο, για να επιστρέψει και να δει πως η μία πλευρά του είχε καλυφθεί από φωτεινά αστέρια που έλαμπαν.
Ένας άλλος χρήστης εξηγεί πως αυτό συνέβη εξαιτίας του λεπτότερου χαρτιού που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτήν την πλευρά.
Τα αστέρια του άλμπουμ βάφονται με το βαθύ μπλε του νυχτερινού ουρανού, όταν αυτό εκτεθεί σε υπεριώδες φως (blacklight).
You may have heard what happens if you expose it to sunlight. Well, it turns out that if you put the Blackstar LP under a blacklight…. pic.twitter.com/WvDg7xkF8t
— matt (@RobboRobson21) November 13, 2016
Πάντως, σε περίπτωση που έχετε στην κατοχή σας το βινύλιο, μπορείτε να προσπαθήσετε να βρείτε κι άλλα features, αφού όπως τονίζει ο σχεδιαστής του εξωφύλλου, Jonathan Barnbrook, υπάρχουν περισσότερα καλά κρυμμένα μυστικά:
Υπάρχουν μερικά ακόμη πράγματα. Βασικά, υπάρχει και κάτι μεγάλο που ο κόσμος δεν έχει ακόμα ανακαλύψει στο άλμπουμ. Ας πούμε πως αν ο κόσμος το βρει, το βρήκε…
Αν όχι, απλώς δεν θα βρεθεί. Και θυμηθείτε αυτό που είπε ο Bowie για το να μην τα εξηγείς όλα…
Φαίνεται ότι το κάλεσμα του δημιουργού του εξωφύλλου, έκανε τους κατόχους του ‘Blackstar’ να τo ψάξουν ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον αναγνώστη του SPIN, Robert Matthews, η αντανάκλαση της μίας πλευράς του LP στο φως, αποκαλύπτει μία εικόνα (δείτε παρακάτω) που μοιάζει να είναι ένα αστέρι ή ένα πουλί, ενώ στην αντανάκλαση της άλλης πλευράς του δίσκου φαίνεται να απεικονίζεται ένα διαστημόπλοιο.
Ονομάζεται Terminal και αποτελεί μέρος του σχεδιαστικού πακέτου με τίτλο… Lazarus, το όνομα δηλαδή και ενός από τα τραγούδια του ‘Blackstar’ αλλά και του ομώνυμου musical που συνέθεσε ο Bowie πριν από τον θάνατό του, στις 10 Ιανουαρίου.
Ο συμβολισμός: Το terminal (σ.σ. ανίατος) αντιπροσωπεύει τον καρκίνο του ήπατος, που τελικά τον λύγισε.
Τέλος, ακόμη ένας αναγνώστης του SPIN, ο Matias Hidalgo, έδειξε πως αν το εσωτερικό του gatefold εξωφύλλου τοποθετηθεί σε μία συγκεκριμένη διάταξη, η εικόνα του David Bowie που είναι στην μία πλευρά, καθρεφτίζεται στην ακριβώς απέναντι στην οποία διαγράφεται ένα αστέρι.
Όπως αναφέρει, αν και αυτό θα μπορούσε να είναι μία απλή σύμπτωση, «είναι μία ωραία σκέψη το να φαντάζεσαι τον Starman ανάμεσα στα αστέρια».
ο Chris Gray δήλωσε στο NME ότι ανακάλυψε εικόνες 3D κρυμμένες στο μικρό ένθετο που συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο.
Παρατήρησα ότι υπάρχει ένα ιδιαίτερα αλλόκοτο σχέδιο στην σελίδα όπου αναγράφονται οι στίχοι του ‘Girl Loves Me’.
Ήμουν σίγουρος ότι αυτό ήταν ένα σημάδι και, έτσι, αποκαλύφθηκε!
Επιπλέον, πρόσθεσε:
Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να φέρεις το εγχειρίδιο σε απόσταση περίπου δέκα εκατοστών από έναν τοίχο σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και να ανάψεις ένα φακό πάνω στις εικόνες που εμφανίζονται.
Αυτό που έχεις σαν αποτέλεσμα είναι μια ευρεία ποικιλία από χρωματιστές και 3D εικόνες.
Επιπλέον, οι στίχοι εμφανίζονται σε 3D, με ένα κοκκινωπό χρώμα.
Στο videoclip του για το ‘Lazarus’, ο David Bowie εμφανίζεται με δεμένα μάτια σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου, αφήνοντας υπονοούμενα στους στίχους του για το τέλος του:
Look up here, I’m in heaven, I’ve got scars that can’t be seen…
(Κοιτάξτε εδώ, είμαι στον παράδεισο, έχω ουλές που δεν φαίνονται…)
Ο παραγωγός του David Bowie, Tony Visconti, δήλωσε:
Έφτιαξε το ‘Blackstar’ για εμάς, ήταν το δώρο του καθώς αποχωρούσε. Ήξερα εδώ και ένα χρόνο ότι θα γίνει, ωστόσο δεν ήμουν προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο.
Εκτός από το ‘Lazarus’ που τώρα, μετά το θάνατο του Bowie, φαντάζει προφητικό, φαίνεται πως και το εξώφυλλο του ‘Blackstar’ ήταν πολύ πιο βαθύ απ’ όσο φαίνεται αν ξεγελαστεί κανείς από την απλότητά του.
Ο Jonathan Barnbrook, ο οποίος το σχεδίασε, είχε συνεργαστεί πολλάκις με τον David Bowie, έχοντας σχεδιάσει και τα εξώφυλλα των ‘Heathen’ (2002), ‘Reality’ (2003), ‘The Next Day’ (2013) και ‘Nothing Has Changed’ (2014) και έκανε ορισμένες εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω εξώφυλλο, που μόνο τυχαίο δεν ήταν.
Αυτός ο άνθρωπος αντιμετώπιζε την ίδια του τη θνητότητα. Το σύμβολο του ‘Blackstar’, αντί να γράφει τον τίτλο του άλμπουμ, έχει την έννοια του τέλους, έχει σκοτεινιά και απλότητα, έννοιες που συμβολίζει η μουσική.
Πολλοί ισχυρίστηκαν πως ήταν ένα κακό εξώφυλλο που σχεδιάστηκε σε πέντε λεπτά. Αλλά αυτό είναι παρανόηση της απλότητας.
Το οπισθόφυλλο του δίσκου κόβεται, κάνοντας, έτσι, ορατό τον δίσκο. Ο Barnrook εξηγεί:
Το γεγονός ότι μπορείς να δεις τον δίσκο ως ένα πράγμα που σιγά-σιγά φθείρεται, είναι ένα σχόλιο σχετικά με τη θνητότητα.
Ο David Bowie πάντα ήθελε να είναι ενδιαφέρον ό,τι κάνει, πολύ συχνά σε αντίθεση με τη δισκογραφική του.
Καταλάβαινε τη σημασία της εικόνας των δίσκων, κάτι που πολλοί την σημερινή εποχή έχουν ξεχάσει.
Ένας καλλιτέχνης μεγάλος ακόμα και στο τέλος του…