ADVERTISING

Η Παρασκευή η παγκόσμια ημέρα κυκλοφορίας νέων δίσκων

Αλλαγή-ορόσημο στη μουσική βιομηχανία.

Μια παγκόσμια πρωτοβουλία είναι έτοιμη να τεθεί σε ισχύ ώστε να καταπολεμηθεί η πειρατεία και να διαφημιστούν καλύτερα οι καλλιτέχνες μέσω των social media.

Η Παρασκευή, λοιπόν, αρχής γενομένης από το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι η μέρα στην οποία ολόκληρη μουσική βιομηχανία θα ανακοινώνει τις νέες κυκλοφορίες της στο αγοραστικό κοινό. Η IFPI, η Παγκόσμια Ένωση Δισκογραφικής Βιομηχανίας, η οποία δρα όπως τα Ηνωμένα Έθνη σε θέματα μουσικής, ανακοίνωσε επίσημα το νέο της πλάνο.

Ο οργανισμός αυτός, λοιπόν, ευελπιστεί ότι η κίνηση αυτή θα ωφελήσει τη μουσική βιομηχανία στο σύνολό της αλλά και θα πατάξει την πειρατεία, αφού πολλοί δίσκοι κυκλοφορούν νωρίτερα εκτός Ηνωμένων Πολιτειών.

Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε στους καλλιτέχνες να αφοσιωθούν στο promotion της δουλειάς τους μέσω των social media τους, και για να χρησιμοποιήσουμε επακριβώς τα λόγια της IFPI, να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός για μια επικείμενη κυκλοφορία δίσκου, συναίσθημα που καλώς ή κακώς, με το διαδίκτυο και την πειρατεία, φθίνει διαρκώς.

Η απόφαση, που ήταν στα σκαριά ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι, πάρθηκε μετά από συναντήσεις της IFPI με καλλιτέχνες, ενώσεις, εταιρείες αλλά και μικροπωλητές.

Διεξήχθη, επίσης, έρευνα η οποία κατέδειξε την Πέμπτη και την Παρασκευή ως τις μέρες όπου το καταναλωτικό κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μέρα της εβδομάδας να αγοράσει μουσική!

Η Ένωση Μουσικής Βιομηχανίας, η οποία αντιπροσωπεύει λιανοπωλητές, καθώς επίσης και πλατφόρμες όπως το Spotify, υποδέχθηκε με θέρμη την πρωτοβουλία.

Ο γενικός διευθυντής της IFPI, Frances Moore, τονίζει:

Η αγάπη για τη μουσική δεν περιορίζεται από τα παγκόσμια σύνορα. Το κοινό όμως θέλει τη μουσική όταν είναι διαθέσιμη στο ίντερνετ, όχι όταν είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στη χώρα του.

Ο Cary Sherman, ηγετικό στέλεχος της RIAA, συμπληρώνει:

Περισσότερο από ποτέ, η μουσική διεθνοποιήθηκε, και αντιπροσωπεύουμε επίσημα πολλές εταιρείες και αγορές.

Τα στενά γεωγραφικά όρια είναι συνήθως άσχετα με τις στρατηγικές του ψηφιακού marketing αλλά και με τις προσδοκίες της επί τόπου πρόσβασης στην αγαπημένη του μουσική από το κοινό.

Η αλλαγή θα είναι καλή και για τους fans αλλά και για τις επιχειρήσεις.

Παρά τα πρώτα δείγματα, δεν ενθουσιάστηκαν όλοι με το νέο εγχείρημα.

Ο Martin Mills, που ηγείται της βρετανικής Beggars Group, δήλωσε πρόσφατα στην Guardian πως μια τέτοια κίνηση θα επηρέαζε αρνητικά πολλές ανεξάρτητες δισκογραφικές:

Με εκπλήσσει το γεγονός ότι οι μεγάλες δισκογραφικές απλά δεν ακούνε τους πελάτες τους, χάνουν την επαφή με τους fans των καλλιτεχνών που εκπροσωπούν. Νιώθω πως το εγχείρημα είναι ένας γρίφος.

Φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε μια αγορά όπου το mainstream θα κυριαρχήσει, και μια μουσική που μπορεί πολύ αργότερα να γίνει mainstream, να περιθωριοποιηθεί, και να ισχυροποιηθούν ακόμη περισσότερο οι λίγοι.

Αυτό σκοπεύουν να κάνουν!

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

Σχετικά Άρθρα: