Search
Close this search box.
Ανταπόκριση / Apocalyptica plays Metallica @Gazi Music Hall (07/04/2017)

Ανταπόκριση / Apocalyptica plays Metallica @Gazi Music Hall (07/04/2017)

Οι Apocalyptica σε μία μαγική βραδιά...
Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)
Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)

Μία ώρα και μερικά λεπτά μετά τη λήξη της αθηναϊκής συναυλίας των Apocalyptica, ανήμπορος να συγκρατήσω τον ενθουσιασμό μου, ξεκινάω αυτό το live report με τα τέσσερα τσέλο να βουίζουν ακόμα -ευχάριστα- στ’ αυτιά μου.

Πολύ καιρό μετά την τελευταία τους εμφάνιση στη χώρα μας, οι Φινλανδοί επέστρεψαν στα πλαίσια του εορταστικού tour τους για τα 20 χρόνια του παρθενικού τους άλμπουμ, ‘Plays Metallica by Four Cellos’, και μας χάρισαν μία συναυλία που θα θυμόμαστε για καιρό, παίζοντας αποκλειστικά κομμάτια των Metallica για 2 ολόκληρες ώρες μέσα σε ένα κοινό που παραληρούσε.

Το live ξεκίνησε κατά τις 10, αλλά το Gazi Music Hall είχε αρχίσει να γεμίζει από νωρίς, αφού οι πόρτες είχαν ανοίξει από τις 8 περίπου και οι ανυπόμονοι fans είχαν ήδη κοπιάσει και ήταν σε θέση αναμονής για να απολαύσουν το show.

Η αρχή δόθηκε με το ‘Enter Sandman’ και τους Φινλανδούς, μαζί και με τον Antero Manninen που δεν είναι πια επίσημο μέλος τους, να κατακλύζουν τη σκηνή με τις μελωδίες τους, καθισμένοι στις καρέκλες τους και απόλυτα συγκεντρωμένοι στη μουσική τους. Όντας αρκετά φειδωλοί απέναντι στο κοινό, αλλά καταφέρνοντας να το ενθουσιάσουν με τα κομμάτια, συνέχισαν με το ‘Master Of Puppets’ εν μέσω πανζουρλισμού και συνέχισαν να παίζουν βάσει της tracklist του δίσκου, μέχρι και το ‘Welcome Home Sanitarium’, το οποίο διαδέχθηκε ένα διάλειμμα κάποιων λεπτών.

Όλα, βέβαια, έδειξαν πως δεν ήταν διάλειμμα για ξεκούραση ή… μπίρα, όπως δήλωσε ο Eicca Toppinen, αλλά μία παύση μέχρι να στηθούν τα drums για το υπόλοιπο live…

Και αν το live πήγαινε αρκετά καλά μέχρι τότε αλλά χωρίς «αυτό το κάτι» για να απογειωθεί, αυτό έγινε αμέσως μετά… Οι Apocalyptica επέστρεψαν στη σκηνή, ο Mikko Sirén πήρε τη θέση του πίσω από τα ντραμς και ο κόσμος απογειώθηκε. Οι Φινλανδοί συνέχισαν να μας ταΐζουν με κλασικά κομμάτια των Metallica, το ‘For Whom The Bell Tolls’ ήταν στη χειρότερη ανατριχιαστικό, το ‘Wherever I May Roam’ επίσης, ενώ το ‘Orion’ «που έτσι κι αλλιώς είναι instrumental», όπως είπαν οι ίδιοι χαριτολογώντας, μας έκανε όλους να βυθιστούμε στη σκοτεινιά του για ακόμα μία φορά.

Ο ενθουσιασμός είχε ανέβει κατακόρυφα. Ο ήχος ήταν άψογος, οι ίδιοι έδειχναν να το απολαμβάνουν, πήγαιναν από ‘δω κι από ‘κει πάνω στη σκηνή, κάνοντας συχνά-πυκνά headbanging και αυξάνοντας την αλληλεπίδρασή τους με τον κόσμο που είχε γεμίσει σχεδόν κάθε σημείο του μαγαζιού και στάθηκε αντάξιος στο κάλεσμα της μπάντας «να γίνει η φωνή που δεν έχουν στο συγκρότημα».

Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)
Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)

Τραγούδια των Metallica που έχουν περάσει στην ιστορία, παιγμένα από τέσσερις τσελίστες υψηλότατου επιπέδου και με «μέταλ ψυχή», ήταν μία μοναδική εμπειρία, όπου δύο τόσο αντίθετα μεταξύ τους είδη κατάφεραν να συνυπάρξουν αρμονικά και να ξεδιπλώσουν τις χάρες τους… Δεν το λες και συχνό να βλέπεις τον κόσμο να κάνει headbanging ακούγοντας… τσέλο άλλωστε!

Η συνέχεια επιφύλασσε ‘Seek and Destroy’ και το κοινό ούρλιαζε με όλη του τη δύναμη το ρεφρέν, σε αυτό που φαινομενικά ήταν το τελευταίο κομμάτι της βραδιάς.

Σιγά μην τους αφήναμε να φύγουν έτσι όμως. Έπειτα από 1-2 λεπτά κραυγών «Sing one more», σφυριγμάτων και χειροκροτημάτων, οι Apocalyptica επανεμφανίστηκαν για να παίξουν το ‘Nothing Else Matters’. Μπορεί να μην έχουν φωνητικά, αλλά σχεδόν έβλεπες τους στίχους να ζωγραφίζονται στα πρόσωπά τους, όπως και στου κοινού, που ουσιαστικά ψέλιζε στον ρυθμό, σχεδόν αποχαυνωμένο απ’ αυτό που παρακολουθούσε.

«Ήσασταν εκπληκτικοί» φώναξε ο Eicca, ο οποίος, μετά από ένα ενωτικό μήνυμα, έδωσε το έναυσμα για το ‘One’. «Πρόκειται για ένα τραγούδι που δεν λέει να παλιώσει» είπε, για να συνεχίσει:

Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε, να προσέχετε, να προσέχετε τον διπλανό σας, να αγαπάτε τους συνανθρώπους σας και να αγαπάτε τον εαυτό σας…

Φυσικά τα αντιπολεμικά μηνύματα του ‘One’ δεν λένε να ξεφτίσουν στον χρόνο, όπως και το ίδιο το ιστορικό κομμάτι των Metallica, που δεν άφησε ούτε έναν ασυγκίνητο στο άκουσμά του…

Κάπως έτσι τελείωσε η συναυλία, μέσα σε θερμό χειροκρότημα και επευφημίες, ενώ οι Apocalyptica υποσχέθηκαν ότι θα επιστρέψουν, κάτι που όλοι ευχόμαστε.

Σε άλλες πληροφορίες, πληροφορηθήκαμε ότι το ‘Escape’ ήταν το πρώτο κομμάτι που πρόβαραν, ότι το ‘Battery’ δεν μπορούσαν καν να το παίξουν όταν ξεκινούσαν (λογικό), αλλά και ότι τους αρέσει να κρατάνε τα πράγματα απλά, οπότε «μπορεί να έρθουν κάποια στιγμή να παίξουν Μίκη Θεοδωράκη με δύο τσέλο»…

Ευχαριστούμε θερμά τον Διονύση Παρθενιάδη για τις φωτογραφίες που μας παραχώρησε για το άρθρο. Περισσότερες φωτογραφίες από τη μεγάλη συναυλία, στο website του, dionpa.com (πατήστε εδώ). 

Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)
Apocalyptica live in Athens at Gazi (photo by Dionisis Partheniadis)

Ακολουθήστε το Rockrooster.gr και στο Google News.

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!

Οι συναυλίες του 2024: Πρόγραμμα και εισιτήρια

Ψηφίστε τα συγκροτήματα που θέλετε στην Ελλάδα το 2024

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

2024: Τα συγκροτήματα που «πρέπει» να έρθουν στην Ελλάδα

Ψηφίστε τα συγκροτήματα που θέλετε στην Ελλάδα το 2024

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

Οι συναυλίες του 2024: Πρόγραμμα και εισιτήρια

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!