ADVERTISING

Συνέντευξη: Άρης Βλάχος

Ο συνθέτης Άρης Βλάχος μιλάει στο Straight On Music.
Συνέντευξη: Ο Άρης Βλάχος είναι Straight On Music
Συνέντευξη: Ο Άρης Βλάχος είναι Straight On Music

Εξαιρετικά ταλαντούχος και παραγωγικός συνθέτης της νέας γενιάς δημιουργών. Αρκετά χρόνια βρίσκεται στη Σπείρα Σπείρα και συνεργάζεται με τον Σταμάτη Κραουνάκη. Έχει γράψει μουσική για το θέατρο αλλά και τραγούδια για ερμηνευτές όπως ο Πάνος Μουζουράκης, η Ηρώ Σαία, ο Κωστας Μπουγιώτης, η Ζωή Παπαδοπούλου και η Αργυρώ Καπαρού. Προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση ο πρώτος προσωπικός του δίσκος με τίτλο ‘Ένα Και Ένα’ που κυκλοφόρησε το 2012. Σήμερα φιλοξενούμε στο Straight On Music τον Άρη Βλάχο.

-Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;
Κατάγομαι από μια μουσική οικογένεια. Πολλά από τα μέλη της οικογένειας έπαιζαν διάφορα όργανα. Κάποια στιγμή όταν ήμουν 4, 5 χρονών ο πατέρας μου που ήταν μπουζουξής, με έστειλε να μάθω πιάνο. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Βέβαια, και ο ίδιος αγαπούσα πολύ τη μουσική και υπήρχε μια έντονη κλίση μου σε αυτή.

-Τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος μουσικός;
Νομίζω πως ισχύει για κάθε καλλιτέχνη αυτό που θα αναφέρω. Πρέπει να το θέλει η ψυχούλα σου, να το αγαπάς και να περνάς καλά όταν το κάνεις. Μόνο τότε θα καταφέρεις αυτό που θέλεις.

-Τι σπουδές πραγματοποίησες;
Τελείωσα κλασσικές σπουδές στο Ωδείο Αθηνών και πήρα master στο Conservatoire της Αγγλίας όπου έμεινα για δυο χρόνια. Ήταν μια μεγάλη εμπειρία για μένα. Πέρα από τη πειθαρχία που διδάχτηκα στην Ελλάδα από όλους τους δασκάλους μου και ειδικά από την Αλίκη Βατικιώτη, στο εξωτερικό ανακάλυψα πως αυτό δεν είναι αρκετό. Το να είσαι άρτιος και πειθαρχημένος χρειάζεται να συμπορεύεται με διευρυμένους ορίζοντες και ανοικτό μυαλό και αυτί. Η μουσική έχει μεγάλο εύρος και κρύβει μεγάλη ελευθερία μέσα της…

Κραουνάκης ~ Μουζουράκης / ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΧΑΝΕΣΑΙ... (new 2012)

-Ποια ήταν τα μουσικά σου ακούσματα;
Για πολλά χρόνια άκουγα αναγκαστικά κλασσική μουσική. Και το θεωρώ λάθος γιατί περιορίστηκα σε αυτήν λόγω σπουδών. Πέρα από αυτό όμως είχα και πολλά λαικά ακούσματα λόγω του πατέρα μου. Οπότε, είχα προσλαμβάνουσες από δύο διαφορετικούς, αλλά ταυτόχρονα μαγικούς κόσμους. Μεγαλώνοντας, βέβαια, άκουσα και άλλα πράγματα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη τζαζ.

-Πότε αποφάσισες ότι θα ακολουθήσεις επαγγελματικά τη μουσική;
Νομίζω ότι με πήγε από μόνο του χωρίς να το αποφασίσω εγώ. Όταν τελείωσα τις σπουδές μου, επέστρεψα στην Ελλάδα. Βρισκόμουν σε μια απόγνωση, δεν ήξερα τι θα κάνω. Δεν ήμουν από εύπορη οικογένεια, πράγμα που σήμαινε πως έπρεπε να βρω μια δουλειά. Η πλειοψηφία των ανθρώπων της γενιάς μου βρισκόταν στην ίδια κατάσταση. Και αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει και σήμερα όπου όλοι μας είμαστε σε μια ακόμα τραγικότερη στιγμή… Δούλεψα σε ένα μαγαζί με τον πατέρα μου, στη συνέχεια σε ένα πιάνο μπαρ μαζί με μια κοπέλα που τραγουδούσε. Κάποια στιγμή συνεργάστηκα και με τον Μάριο Τόκα. Ήταν ωραίες συνθήκες.

-Τι θυμάσαι από τον Μάριο Τόκα;
Ήταν γλυκός άνθρωπος. Ήθελε να περνάνε καλά όλοι οι άνθρωποι και να είναι ευτυχισμένοι. Καλή ψυχή.

-Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον Σταμάτη Κραουνάκη;
Εντελώς τυχαία. Είχα δουλέψει σε μια παράσταση με τον Χρήστο Θεοδώρου. Κάποια στιγμή μετά από πολύ καιρό με πήρε τηλέφωνο και μου είπε πως θα αποχωρήσει από τη Σπείρα Σπείρα και με πρότεινε στο Σταμάτη. Μια μέρα βρεθήκαμε και γνωριστήκαμε. Κάναμε δοκιμαστικά, κάποιες πρόβες και «δέσαμε». Από τότε, συνεργαζόμαστε μέχρι σήμερα. Είναι φίλος. Με έχει στηρίξει τόσο σε προσωπικά όσο και σε επαγγελματικά ζητήματα. Του χρωστάω πολλά.

--Πρόσφατα μαζί τον Σταμάτη Κραουνάκη και τη Σπείρα Σπείρα πραγματοποιήσατε μια παράσταση στο Ηρώδειο όπου ήταν αφιερωμένη στον Ντάριο Φο.
Ήταν μια ωραία παράσταση και μια καλή παραγωγή. Η προετοιμασία της παράστασης διήρκεσε περίπου τρεις μήνες. Η επιλογή των έργων ήταν του Σταμάτη Κραουνάκη και της Λίνας Νικολακοπούλου. Οι στίχοι ήταν επίσης της Λίνας. Υπήρχε ένας μεγάλος θίασος ηθοποιών με τους Μάγια Λυμπεροπούλου, Δάνη Κατρανίδη, Άγγελο Παπαδημητρίου, Ελένη Ουζουνίδου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη, Χάρη Φλέουρα, Παναγιώτη Παναγόπουλο, Δημήτρη Μάριζα και φυσικά την Σπείρα Σπείρα. Μουσικά, ήταν ο Παντελής Ντζιάλας στις κιθάρες, ο Πέτρος Σταμέλλος στο ηλεκτρικό μπάσο, ο Γρηγόρης Φλεμετάκης στα τύμπανα, ο Βαγγέλης Βλάχος στη τρομπέτα και εγώ στο πιάνο και την ενορχήστρωση. Ο κόσμος πέρασε πολύ όμορφα. Το εισπράξαμε και ήταν μεγάλη η ικανοποίηση όλων.

-Ετοιμάζεις κάτι καινούριο δισκογραφικά;
Ετοιμάζω μια καινούργια δισκογραφική δουλειά σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου με ερμηνεύτρια την Αναστασία Έδεν. Είμαι πολύ χαρούμενος και πολύ περήφανος για αυτή τη δουλειά. Ο Ελευθερίου με εμπιστεύτηκε για μια ακόμη φορά και μου έδωσε απλόχερα τους στίχους του. Σε αυτή τη δουλειά προσπάθησα να προχωρήσω συνθετικά ένα βήμα παραπέρα και να φανώ αντάξιος στους στίχους του Μάνου. Η φωνή της Αναστασίας που ερμήνευσε τα τραγούδια ήταν η ιδανικότερη που θα μπορούσε να τα ερμηνεύσει. Η Αναστασία θεωρώ πως είναι μια προσωπικότητα που θα συζητηθεί πάρα πολύ. Υπάρχει μια ιδιαίτερη συνοχή. Είμαστε τρεις άνθρωποι που έχουμε δουλέψει σε αυτό. Δεν ήθελα να κάνω ξανά ένα δίσκο με πολλούς συντελεστές. Ήθελα να δώσω ένα συγκεκριμένο στίγμα. Επίσης, θα ήθελα να αναφέρω ενδεικτικά τους μουσικούς που συμμετείχαν. Ο Παντελής Ντζιάλας στις κιθάρες, ο Πέτρος Σταμέλλος στο ηλεκτρικό μπάσο, ο Σπύρος Παναγιωτόπουλος στα τύμπανα και ο Σταμάτης Μάτικας στη μουσική τεχνολογία.

-Ποιό είναι το πιο αντιπροσωπευτικό σου τραγούδι;
Θεωρώ πως με αντιπροσωπεύει πολύ το ‘Ποια Κρεβάτια Ζεσταίνεις’, σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου και ερμηνεία της Ηρώς Σαία.

Ηρώ Σαΐα Ποια κρεβατια ζεσταινεις Iro Saia Poia krevatia zestaineis (official video)

-Τι είναι η έμπνευση;
Είναι μια ιδιαίτερη συναισθηματική κατάσταση όπου μια ανάμνηση ή ένα συμβάν ανασύρεται στην επιφάνεια και δίνει την ώθηση για δημιουργία. Δημιουργείται μια καλλιτεχνική και παραγωγική διάθεση όπου σε οδηγεί να παράξεις.

-Τι σου δίνει ευτυχία;
Η ύπαρξη του παιδιού μου.

-Πώς είναι η καθημερινότητά σου;
Πολύ συνηθισμένη. Ασχολούμαι με την οικογένειά μου και δουλεύω αρκετά.

-Άρη σε ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία μας.
Και εγώ σε ευχαριστώ.