Search
Close this search box.
Συνέντευξη: Ο Ιωάννης Λάκης είναι Straight On Music

Συνέντευξη: Ο Ιωάννης Λάκης είναι Straight On Music

Ο συνθέτης και τραγουδιστής Ιωάννης Λάκης μιλάει στο Straight On Music
Ιωάννης Λάκης
Ιωάννης Λάκης

Ιδιοκτήτης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Μουσικής Ακαδημίας ‘Lingua Di Musica’. Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό στούντιο όπερας. Έχει μελοποιήσει σπουδαίους στιχουργούς και ποιητές όπως ο Μάνος Ελευθερίου, ο Φίλιππος Γράψας, ο Μιχάλης Μπουρμπουλης, ο Μανώλης Αναγνωστάκης και άλλους. Συνεργάστηκε με τον Σταμάτη Κραουνάκη και τον Λάκη Λαζόπουλο στο τραγούδι ‘Όταν Έχω Εσένα’. Έκανε προσωπικές εμφανίσεις στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, στο Βαφοπούλειο Θέατρο, στο Θέατρο Μελίνας Μερκούρη όπως και πολλά άλλα ανά την Ελλάδα. Σημαντικές είναι οι συνεργασίες του με γνωστούς και καταξιωμένους συνθέτες όπως ο Γιάννης  Σπανός, ο Γιώργος Χατζηνάσιος  και άλλοι. Ιδιοκτήτης των εκδόσεων ‘Οδοιπόρος’, παραγωγός βιβλίων και cd. Αυτήν την εβδομάδα φιλοξενώ στο Straight On Music τον Ιωάννη Λάκη.

-Πώς προέκυψε η ασχολία σας με τη μουσική;
Από μικρός άκουγα τον παππού μου να τραγουδάει, τον μπαμπά μου να αφηγείται και να μου μεταλαμπαδεύει τις μουσικές του εμπειρίες ως συναυλιόφιλος, να με παίρνει μαζί του. Το άμεσο οικογενειακό μου περιβάλλον με επηρέασε και στάθηκε-στέκεται αρωγός.

-Ποια ήταν τα μουσικά σας ακούσματα;
Τι μου θυμίσατε… Η πρώτη μου συναυλία ως ακροατής από περιγραφές, ντοκουμέντα και ελάχιστη μνήμη. Ήμουν 5 χρονών, ο μπαμπάς μου ως φανατικός της εποχής του με πήρε μαζί του σε μία από τις συναυλίες του Γιώργου Νταλάρα. Όταν τελείωσε ανέβηκα στη σκηνή και του έδωσα ένα κόκκινο τριαντάφυλλο, με αγκάλιασε και με φίλησε. Έπειτα ακολούθησαν μία σειρά συναυλιών κατά προτίμηση έντεχνων καλλιτεχνών, ακούσματα κλασικού ρεπερτορίου, όπερας και μία πιστή ακολουθία στους μεγάλους Έλληνες συνθέτες και ποιητές.

-Τι σπουδές πραγματοποιήσατε και τι αποκομίσατε από αυτές;
Είμαι πτυχιούχος με Άριστα (Certificate) στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης (Ελληνικό Τραγούδι). Διατέλεσα μέλος (σολίστ) της ορχήστρας Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Καλαμαριάς με τον μαέστρο Άκη Γεροντάκη. Σπούδασα στο Ωδείο Βόρειου Ελλάδος. Έκανα Ανωτέρα στο Πιάνο, είμαι Πτυχιούχος Ειδικού Αρμονίας, Πτυχιούχος αντίστιξης, Τελειόφοιτος Φούγκας και Τελειόφοιτος της Μονωδίας στο Ωδείο Όπερα. Συμμετείχα στον παγκόσμιο διαγωνισμό MASTER CLASS της RAINA KABAIVASKA και πήρα διάκριση στην πρώτη δεκάδα με υποτροφία στo New Bulgarian University (Βουλγαρία). Στη συνέχεια έκανα φωνητικές σπουδές στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία Accademia Nazionale di Santa Cecilia (Ρώμη-Ιταλία).

-Πώς αντιμετωπίζετε τη μουσική ως επαγγελματίας και ως ακροατής;
Δεν μπορείς να αποσπάσεις τη φύση του επαγγελματία όταν βρίσκεται στη θέση του ακροατή, οπότε είναι μοιραία η κρίση και όχι η απόλυτη ευχαρίστηση της άγνοιας. Η μουσική θέλει ιδιαίτερο χειρισμό, αγάπη και πάθος και η εξιλέωση έρχεται από το ρόλο του επαγγελματία και λιγότερο πλέον από αυτόν του ακροατή.

-Πώς κρίνετε το τοπίο στο σημερινό ελληνικό τραγούδι;
Προκαθορισμένο. Και τι θέλω να πω… Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κάνουν «πλύση εγκεφάλου», οι δισκογραφικές, οι κλίκες των καλλιτεχνών από τη μια μέρα στην άλλη φτιάχνουν, ανεβάζουν- κατεβάζουν νέα “αστέρια”. Όταν είσαι με την “εξουσία” και έχεις να προσφέρεις ανταλλάγματα και διάσημος γίνεσαι είτε θέλεις είτε το αξίζεις, και επιτυχίες κάνεις. Οπότε για ποιο σημερινό ελληνικό τραγούδι θέλεις να μιλήσουμε;

-Σε τι κατάσταση βρίσκεται το μουσικό κοινό;
Σε πλήρη αδράνεια, δεν κρίνει, δεν επιλέγει, τρώει την έτοιμη μασημένη τροφή που του δίνουν, δεν διψάει για ερεθίσματα , για μόρφωση και ψυχαγωγία. Χάνει την ελληνική του ταυτότητα και βιώνει την παγκοσμιοποίηση.

-Ποια είναι  η επιρροή της οικονομικής κρίσης στη σημερινή δισκογραφία ειδικά για τους νέους δημιουργούς που θέλουν να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους;
Όσοι δρουν υπογείως κάνουν καριέρα, οι υπόλοιποι μένουν στην αφάνεια. Η δισκογραφία ως υπόσταση έχει τελειώσει, ο δίσκος, το CD είναι παλαιικό μοντέλο όπως με ενημερώνουν και εμένα. Το Internet, το YouTube, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το μέλλον της. Μέσα σε αυτόν τον κυκλώνα αποφάσισα κι εγώ να βγάλω τον καινούριο μου δίσκο σε ποίηση του μεγάλου ποιητή Μιχάλη Μπουρμπούλη και μουσική δική μου.

-Έχετε συνεργαστεί με αρκετούς συνθέτες και έχετε μελοποιήσει ποιητές. Ξεχωρίζετε κάποια συνεργασία ή επαφή;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια, είναι όλες ξεχωριστές και σε κάθε συνεργασία καταθέτω κάτι από μένα.

-Μιλήστε μου για τη νέα σας δισκογραφική δουλειά όπου μελοποιήσατε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη. Ποια είναι η αίσθηση που είχατε μετά την ολοκλήρωση της δουλείας;
Μία πολυπόθητη συνεργασία που ήρθε λίγο απρόσμενη αφού ήρθε σε επαφή μαζί μου ο κύριος Μιχάλης και μου έστειλε ποιήματά του. Τα συναισθήματα, χαρά, ηθική και καλλιτεχνική ικανοποίηση.

-Τι εύχεστε για το μέλλον;
Εύχομαι μία νέα καλλιτεχνική πρόκληση.

-Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο δημιουργό για να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα;
Η αξιοπρέπεια, η ηθική και η καλλιτεχνική του θα πρέπει να γίνουν αρωγοί του, χωρίς να χάσει την ταυτότητά του με μειώσεις και συμβιβασμούς να προσπαθήσει να αναρριχηθεί.

-Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία μας.
Και εγώ σε ευχαριστώ.

Ακολουθήστε το Rockrooster.gr και στο Google News.

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!

Οι συναυλίες του 2024: Πρόγραμμα και εισιτήρια

Ψηφίστε τα συγκροτήματα που θέλετε στην Ελλάδα το 2024

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

2024: Τα συγκροτήματα που «πρέπει» να έρθουν στην Ελλάδα

Ψηφίστε τα συγκροτήματα που θέλετε στην Ελλάδα το 2024

Θέλεις να γίνεις μέλος της συντακτικής ομάδας μας;

Το RockRooster.gr αναζητά νέους συντάκτες. Αν λατρεύεις τη μουσική, τον κινηματογράφο και την αρθρογραφία, ίσως αυτό σε ενδιαφέρει.

Οι συναυλίες του 2024: Πρόγραμμα και εισιτήρια

Poll

Ψηφίστε την αγαπημένη σας καλοκαιρινή συναυλία!